English

موج از مشکل ارز مسافرتی هواداران ایرانی در جام جهانی گزارش می دهد

داستان ادامه دار مسافران جام جهانی و مشکل ارز مسافرتی/ جولان ۱۰۰ دلاری برخی آژانس های مسافرتی برای اخذ ویزا

بانک مرکزی در حالی همچنان خواسته وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برای ابلاغ پذیرش «فن آی دی» به جای ویزا برای پرداخت ارز مسافرتی را مسکوت گذاشته است که آژانس های هواپیمایی با وجود هزینه های بالا تورتنها فن آی دی به مسافران می دهند یا 100 دلار با نرخ 6500 تومان برای صدور ویزا دریافت می کنند.

داستان ادامه دار مسافران جام جهانی و مشکل ارز مسافرتی/ جولان 100 دلاری برخی آژانس های مسافرتی برای اخذ ویزا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در حالی کمتر از یک ماه به نخستین بازی ایران در جام جهانی روسیه مقابل مراکش باقی مانده، ظرفیت برخی آژانس های مسافرتی پر شده و همچنان استقبال پرشور هواداران ایرانی ادامه دارد و حتی هزینه بالای تورها مانع حضور ایرانی ها در روسیه نشده است. هرچند برخی از مسافران در گفتگو با خبرنگار موج از نرخ بالای دلار شکایت داشتند و معتقد بودند نوسانات دلار از 4500 تا 6500 تومان نزدیک به 6 میلیون تومان هزینه سفر آن ها را بالاتر برده و تراژدی این قضیه آنجایی است که این هواداران نمی توانند ارز مسافرتی بگیرند.

نامه ای به بانک های عامل ابلاغ نشده است

پیگیری خبرنگار موج از دلایل پرداخت نشدن ارز مسافرتی از سوی بانک ها حاکی از عدم ابلاغ نامه ای از سوی بانک مرکزی به بانک های عامل است که در آن پذیرش فن آیدی به جای ویزا را قانونی دانسته و به فن آی دی ها نیز ارز مسافرتی تعلق گیرد. 

 پیش از این فدراسیون فوتبال اعلام کرده است طی نامه نگاری به وزارت ورزش و جوانان برای هماهنگی با بانک مرکزی درخواست کرده که اقدامات لازم برای پذیرش فن آیدی به جای ویزا برای پرداخت ارز مسافرتی انجام شود. اما پس از پیگیری خبرنگار موج از شعب بانک ها مشخص شد که بانک مرکزی اقدامی در این زمینه انجام نداده است و از آنجایی که ارز مسافرتی به صورت یورو پرداخت می شود نه دلار، این بی توجهی بانک مرکزی به خواسته وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برای ارز مسافرتی بیشتر نشانه ضعف مدیریت است نه تدبیری برای مدیریت بازار ارز.

همچنین واکنش آژانس های مسافرتی در قبال خواسته مشتریان برای دریافت ویزا تنها یک جمله است: «100 دلار بیشتر پرداخت کنید ویزا می دهیم». این هزینه در شرایطی است که آژانس ها دلار را با نرخ آزاد 6500 تومان محاسبه می کنند و به ازای سه بازی ایران در جام جهانی از 2700 دلار تا 6000 دلار هزینه از مشتریان دریافت می کنند.مسافران روسیه برای دریافت 500 یورو با نرخ دولتی باید 100 دلار یا چیزی حدود 650 هزار تومان هزینه کنند تا ویزای روسیه را فقط برای دریافت ارز مسافرتی اخذ کنند؛ که این مورد از لحاظ مالی صرفه اقتصادی ندارد.

برنامه بازی ایران در جام جهانی اینگونه است که 25 خرداد ماه با نخستین بازی در مقابل مراکش در سنت پترزبورگ آغاز می شود و بازی بعدی ۳۰ خرداد در ورزشگاه کازان مقابل تیم ملی اسپانیا  و در نهایت ایران سومین بازی را ۴ تیر در سارانسک به مصاف پرتغال خواهد رفت. از این رو هزینه تورها برای تماشای این بازی ها از 6 میلیون تومان برای یک بازی تا 20 میلیون تومان برای هر 3 است البته تورهای وی آی پی هزینه های بالایی از مسافران دریافت می کنند که رقم آن تا دو برابر نیز افزایش می یابد.

حال باید دید در فاصله کمتر از یک ماه تا آغاز جام جهانی بانک مرکزی ابلاغیه ای برای پذیرفتن فن آی دی ها به عنوان ویزا برای دریافت ارز مسافرتی به بانک های عامل ابلاغ خواهد کرد یا خیر. این شرایط در حالی است که پیگیری خبرنگار خبرگزاری موج از مسوولین بانک مرکزی با سکوت این نهاد مواجه شده است و خبرگزاری موج آمادگی پیگیری و انتشار پاسخ بانک مرکزی را دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • محمد

    سلام من الان بلیط و فن ای دی دارم ولی هنوز برا ارز بلاتکلیفم لطفا پیگیری کنید

  • سامان

    سلام
    یعنی چی که بدون ویزا ارز نمی دن
    وقتی می گن ویزا نمی خواد با فن آیدی اوکیه این مسخره بازیا چیه
    به نامه می خواید ابلاغ کنیدا

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه