English

ارز مسافرتی مسافران جام جهانی در گرو ابلاغیه بانک مرکزی / سرگردانی بازار ارز به جام جهانی رسید

در آستانه آغاز جام جهانی 2018 روسیه شیوه دریافت ارز مسافرتی برای مسافران جام جهانی نکته ی مبهمی است که نیازمند اقدام سریعتر بانک مرکزی است.

ارز مسافرتی مسافران جام جهانی در گرو ابلاغیه بانک مرکزی / سرگردانی بازار ارز به جام جهانی رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، حدود 36 روز به آغاز مسابقات جام جهانی 2018 روسیه باقی مانده است و هر روز تب و تاب فوتبالی بیشتری جامعه را در برمیگیرد. در این بین برخی از هموطنان برای همراهی تیم ملی در این مسابقات عازم روسیه خواهند شد تا مشوق تیم ملی در سه مسابقه خود باشند و تجربه حضور در مسابقات جام جهانی و تشویق تیم های مورد علاقه خود را داشته باشند.

نگرانی مشترک اکثر مسافران جام جهانی ارز مسافرتی است، همانگونه که می دانیم پس از آغاز سال 97 بازار ارز با مشکلات شدیدی مواجه شد و باعث گردید برخی دستورالعمل ها سختگیرانه در بازار ارز و دلار پیاده سازی شود تا این نابسامانی در بازار ارز کنترل شود. با گذشت حدود یک ماه از اعلام تک نرخی شدن دلار نه تنها بازار متلاطم ارز آرام نشد بلکه با به وجود آمدن بازارهای سیاه ارز و دلار رکوردهای جدیدی برای قیمت دلار به ثبت رسید.

دولت با اعلام اینکه به هر شخصی که تقاضای ارز کند ارز نخواهد فروخت طی اطلاعیه ای اعلام کرد که مسافران با ویزای خود می توانند ارز مسافرتی دریافت کنند که این مبلغ ارز مسافرتی با توجه به کشور مقصد از 500 یورو تا 1000 یورو متغیر است.

مشکل بوجود آمده برای مسافران روسیه، عدم صدور ویزا برای آن ها است و روسیه فن آیدی های فیفا را به عنوان ویزا پذیرفته و کسانی که می خواهند جام جهانی روسیه را از نزدیک تماشا کنند بدون داشتن ویزا و فقط با ارائه فن آیدی های فیفا می توانند در این کشور حضور یافته و در زمان جام جهانی در روسیه اقامت داشته باشند. عدم داشتن ویزا تا این لحظه مسافران جام جهانی را با مشکل مواجه کرده و امکان استفاده از ارز مسافرتی را برای آنها تا این لحظه غیر ممکن ساخته است.

بلیط های جام جهانی

به همین دلیل به سراغ مسوول بلیط های جام جهانی رفتیم. 

سید علی میرغفاری در این رابطه گفت:ما در ارتباط با فن آیدی ها و اینکه حکم ویزا برای مسافران را دارد نامه ای به وزارت ورزش و جوانان زده ایم تا وزارت، نامه را به بانک مرکزی و سازمان هواپیمایی کشور ارجاع دهد.

وی ادامه داد: در این نامه درخواست کرده ایم، افرادی که کپی یا اصل فن آیدی را برای دریافت ارز مسافرتی ارائه می دهند در صورت امکان و صلاحدید همکاری لازم جهت پرداخت ارز مسافرتی صورت گیرد. این کار را ما می توانستیم انجام دهیم و عملی هم شد؛ حال از طرف بانک مرکزی چه زمانی به بانک ها ابلاغ شود در جریانش نیستم و انشالله طی یک یا دو هفته ی آینده این ابلاغ صورت گیرد و اعلام خواهد شد.

مسافران طی 24 ساعت باید خود را به مراکز مهاجرتی معرفی کنند

میرغفاری در ارتباط نامه جدید هیات برگزاری مسابقات جام جهانی 2018 روسیه جهت امنیت بیشتر مسابقات گفت: در نامه جدیدی که به ما ابلاغ شده، تمام مسافران جام جهانی که در شهرهای برگزاری مسابقات حضور می یابند پس از استقرار در شهر 24 ساعت فرصت دارند به مراکز مهاجرتی پلیس مراجعه کرده و خود را معرفی کنند. این روند برای تمامی کشورهای جهان است و برای تهدیدهایی است که برای اقدامات تروریستی صورت گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • سعید

    مشکل دیگه مقدار ارز دریافتی هست.۵۰۰ یورو برای ۲ هفته واقعا ناچیزه.باید اونجا گدایی بکنیم؟
    لطفا رسیدگی کنید.

  • محمد

    همین مقدار رو هم با فان ای دی نمیدن نمیدونم کی باید بگه فن ای دی حکم ویزا رو داره ؟

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه