English

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران خبر داد؛

خسارت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به صنعت مرغ داری کشور

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران گفت:حدود ۹.۵ میلیون قطعه مرغ به علت ویروس آنفلونزای فوق حاد پرندگان طی۸۰ روز معدوم شده اند.

خسارت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به صنعت مرغ داری کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران با بیان اینکه یکی از چالش های فعلی در صنعت مرغداری در سالهای اخیر این بوده که دولت برای بازسازی و نوسازی مرغداری ها‌ کاری  نکرده است افزود: بیش از ۲۰۰ هزار تن مرغ و بیش از ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ مازاد تولید داریم این درحالی است که باید علاوه بر افزایش مصرف سرانه، برای صادرات نیز برنامه ریزی کنیم و میزان آن را افزایش دهیم.

سیدفرزاد طلاکش با اشاره به اینکه  آنفلوانزا یکی از بیماری های خاص در صنعت طیور است خاطر نشان کرد: در ۲۰ سال اخیر این بیماری ۴ دوره در کشور اتفاق افتاده است و در سال گذشته در همین تاریخ حدود ۲۰ کانون بیماری در کشور وجود داشت در حالی که امسال از ابتدای مهرماه تاکنون بیش از ۱۷۰ کانون آلوده داشته ایم که تقریباً ۹۰ درصد آن مربوط به واحدهای صنعتی است و حدود ۹.۵ میلیون قطعه مرغ طی این ۸۰ روز حذف شده اند.

۲۰ میلیارد تومان هزینه سازمان دامپزشکی برای معدوم سازی مرغ آلوده در سال گذشته

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران با اشاره به اینکه در سال گذشته در طول مدت دوره بیماری ۱۱.۵ میلیون قطعه مرغ حذف شده بود تصریح کرد: سازمان دامپزشکی کشور سال گذشته برای معدوم سازی حدود ۱۲ میلیون قطعه مرغ نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان هزینه کرده است و این مبلغ فقط برای اجرای عملیات هزینه شده  است و جدا از این خسارت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به صنعت مرغ داری کشور خسارت وارد شده است.

به گفته وی در حال حاضر نگرانی ما این است که استان های اصلی و قطب های تولید در کشور مانند قم، اصفهان و سمنان درگیر این بیماری نشوند.

طلاکش ادامه داد: بیش از دو میلیون تن ظرفیت تولید مرغ و بیش از یک میلیون تن ظرفیت تولید تخم مرغ کشور است که در حال حاضر حدود یک میلیون تن تخم مرغ در کشور تولید می کنیم.

 

خوردن مرغ و تخم مرغ مشکلی از نظر انتقال بیماری برای انسان ایجاد نمی کند

دبیر کل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران یاد آورد شد؛خوردن مرغ و تخم مرغ مشکلی از نظر انتقال بیماری برای انسان ایجاد نمی کند و اگراتفاقی در این زمینه رخ می هد مربوط به ارتباطات شغلی است و ربطی به مصرف مرغ و تخم مرغ ندارد.

وی بیان داشت: پرندگان مهاجر آلوده حدود سه هفته است که وارد کشور ما شده اند و معمولاً نیز ابتدا به شمال کشور می روند. در این راستا باید دستگاه هایی مانند نیروی انتظامی، قوه قضائیه و محیط زیست به کمک سازمان دامپزشکی بیایند تا از انتشار این ویروس در کشور جلوگیری شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه