English

در ۷ ماهه نخست سال؛

تعداد شناورها در بنادر کشور ۵ درصد افزایش یافته است

آمار سازمان بنادر و دریانوردی نشان می‌دهد تعداد مسافران جابجا شده در بنادر کشور در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد کاهش یافته است، تعداد شناورها نیز در بازه زمانی یاد شده ۵ فروند افزایش یافته است.

تعداد شناورها در بنادر کشور 5 درصد افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری موج، مطابق آمار سازمان بنادر و دریانوردی از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه در مجموع 11 میلیون و 296 هزار نفر با استفاده از بنادر کشور جابجا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل (7 ماه آغاز سال 95) دو درصد کاهش نشان می دهد. گزارش آمار ورودی بنادر کشور در 7 ماهه ابتدای سال 96 بیش از 5 میلیون و 638 هزار نفر و آمار خروجی بنادر کشور در این بازه 5 میلیون و 658 هزار نفر است که بر اساس آن آمار خروجی از بنادر 20 هزار نفر بیش از ورودی‌هاست.

در بین بنادر کشور، قشم با 8 میلیون و 227 هزار جابجایی رتبه نخست بیشترین میزان جابجایی مسافر را به خود اختصاص داده که البته نسبت به 7 ماه نخست سال 95 حدود 2 درصد کاهش یافته است. پس از بندر قشم، بندر شهید حقانی و کیش در رتبه های بعدی جابجایی مسافر قرار دارند.

در مقابل، بندر سیری با آمار صفر، بندر چابهار با 161 جابجایی و عسلویه با 221 جابجایی کمترین میزان جابجایی مسافر را در بین بنادر کشور ثبت کرده اند.

از حیث تغییر میزان مسافر در بنادر با آمار جابجایی بالای هزار مسافر، بندر خرمشهر با افزایش 25 درصدی بیشترین و بندر بوشهر با کاهش 25 درصدی بیشترین میزان کاهش جابجایی مسافر را داشته اند.

از حیث تعداد شناورهای مسافری، کل شناورهای ورودی به بنادر کشور در 7 ماه ابتدای 96 به میزان 29.324 بوده و شناورهای خروجی نیز به میزان 29.319 ثبت شده اند. بر این اساس کل آمار ورود و خروج شناورها از ابتدای فروردین 96 تا پایان مهر همین سال، 58.643 هزار نفر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 5 درصد افزایش نشان می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه