English

سرپرست وزارت نیرو در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

ارتقای کیفیت آب شرب ۳.۵ میلیون نفر از ساکنان جنوب تهران

سرپرست وزارت نیرو در حاشیه آئین بهره‌برداری از پروژه ارتقای کیفی آب شرب جنوب تهران گفت: با اجرای ین طرح، کیفیت آب شرب 3.5 میلیون نفر از ساکنان جنوب، جنوب شرق و جنوب غرب تهران افزایش یافت.

ارتقای کیفیت آب شرب 3.5 میلیون نفر از ساکنان جنوب تهران
به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت نیرو ، ستار محمودی  سرپرست وزارت نیرو در حاشیه آیین بهره برداری از پروژه ارتقای کیفی آب شرب جنوب تهران طرح قمر بنی هاشم (ع) در محل تصفیه خانه شماره 2، در جمع خبرنگاران، در خصوص ویژگی های این طرح برای بهره مندی مردم تهران ، با بیان این مطلب که این پروژه بخشی از پروژه بزرگی است که برای ارتقای کیفیت آب شرب تهران در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: کلانشهرهایی مانند تهران همواره مسیرها و محل عبور بزرگی تحت عنوان کلکتورهای آب را  داراهستند که با همت شرکت آب و فاضلاب استان تهران بخشی از این پروژه امروز به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: بهره برداری از این پروژه باعث خواهد شد تا کیفیت آب در مناطق جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق تهران و همچنین مناطق یافت آباد وشهر ک های اطراف آنان تقویت شود.  

سرپرست وزارت نیرو با بیان این مطلب که این طرح حدود 3.5 میلیون نفر از همشهریان تهرانی را تحت پوشش قرار می دهد، اذعان دشت: در کلانشهر تهران همواره سازمان های خدماتی در حال آماده باش هستند تا بتوانند خدمات بهتری را به مردم به صورت شبانه روزی و بدون تعطیلی ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو بجز ارائه خدمات به هموطنان بر کیفیت خدمات ارائه شده نیز تاکید دارد، افزود: این خدمات در محل به هموطنان ارائه می شود و در ادامه این طرح ها خدمات مدیریتی و نرم افزاری تحت عنوان دولت الکترونیک بیش از گذشته ارائه خواهد شد.

محمودی در ادامه افزود: هموطنان درخواست ها و نیازهای خود را از طریق مرکز 122 مطرح خواهند کرد و خواسته های آنان بدون مراجعه حضور پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح ارتقای آب جنوب تهران که از طرح های ماندگار با طول عمر 50 ساله است، گفت: این طرح در دولت یازدهم آغاز شده و بخش نخست آن امروز به بهره‌برداری رسیده است.

سرپرست وزارت نیرو در خصوص ویژگی های این طرح گفت: یکی از ویژگی های این طرح این است که امکان گردش آب را بعد از تکمیل تمام فازها، بین سدهای اطراف تهران برقرار خواهد کرد و در این طرح سدهای لار، لتیان، کرج و طالقان در رینگ کامل قادر خواهد بود که آب این سدها و چاه‌های موجود در تهران را باهم درآمیخته و به گردش درآورد.

وی با اشاره به اینکه آب شرب ارائه شده در کشور از استانداردهای سازمان بین المللی بهداشت جهانی "WHO" برخوردار است، افزود: شاخص های وزارت نیرو از شاخص های موجود بین المللی در بهداشت جهانی  است و جمهوری اسلامی در خصوص تامین آب شرب هموطنان شهری و روستایی بیشترین سرمایه گذاری ها را در این بخش داشته و در کشورهای منطقه نیز در این خصوص سرآمد است.

ستار محمودی با بیان اینکه قبل از انقلاب حدود 68 درصد جمعیت شهری تحت پوشش آب شرب بودند، افزود: در آن زمان جمعیت شهری حدود 18 میلیون نفر بود و در زمان حاضر که میزان جمعیت شهری به 58 تا 59 میلیون نفر افزایش یافته است، 99.4 درصد از جمعیت شهری تحت پوشش آب شرب سالم و بهداشتی هستند و در آمار جهانی نیز به ثبت رسیده است.

 

پایداری و اطمینان بالای آب شرب در تهران

در ادامه "سید حسین هاشمی" استاندار تهران نیز در پاسخ به سوال خبرنگاران با بیان اینکه؛ طرح ارتقای آب جنوب تهران از دولت یازدهم آغاز شده و با همت و پشتکار وزارت نیرو امروز شاهد بهره‌برداری بخشی از این طرح عظیم هستیم، افزود: ادامه این طرح در دولت دوازدهم پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح این طرح، کیفیت آب جنوب و جنوب شرق و جنوب غرب تهران افزایش خواهد یافت، افزود: این طرح به گونه ای است که اگر مشکلی در منطقه ای ایجاد شود، این طرح می تواند آب شرب غرب و شرق تهران را پوشش دهد.

استاندار تهران در ادامه خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری از سایر فاز های این طرح، آب تهران از پایداری و اطمینان بالایی برخوردار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه