English

رئیس جهاد کشاورزی اردبیل:

نیمی از صادرات سیب‌زمینی کشور به عراق انجام شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: در سال گذشته نیمی از صادرات سیب‌زمینی کشور به عراق انجام شد.

نیمی از صادرات سیب‌زمینی کشور به عراق انجام شد

به گزارش خبرگزاری موج، عدیل سروی در جلسه شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی که در مکان سالن کنفرانس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته نیمی از صادرات سیب‌زمینی کشور به عراق انجام شد و بستر مناسبی فراهم شد تا در استان اردبیل نیز میزان صادرات در این کشور رشد چشمگیری را داشته باشد.

وی افزود: برای نخستین بار در کشور پاکستان نیز شاهد صادرات برخی از محصولات بودیم و با وجود اینکه این موضوع در مدت زمان کوتاهی رقم خورد ولی افزایش بازار صادرات محصولات به کشورهای مختلف را می‌توان به فال نیک گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در سال جاری در زمینه فروش سیب‌زمینی اردبیل دغدغه‌های سال گذشته را نداشتیم و سطح کشت نیز با تغییرات مثبتی روبرو شده است.

سروی با اشاره به آمار بالای تولید میوه‌ در استان اردبیل ادامه داد: با توجه به حجم بالای محصولات کشاورزی، لزوم وجود سردخانه‌های مجهز در اردبیل احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کیفیت سیب‌زمینی اردبیل در کشور بی‌نظیر است، افزود: از بانک‌ها تقاضامندیم تا به توجیه اقتصادی طرح‌هایی مثل ایجاد سردخانه در نقاط مختلف استان دقت نظر بیشتری داشته باشند و با فراهم آوردن شرایط افزایش تولید و رونق اقتصادی به بالابردن میزان صادرات استان اردبیل کمک کرده باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه