English

رئیس کل بیمه مرکزى مطرح کرد؛

رشد ١٨ درصدى حق بیمه/ خروج بیمه شخص ثالث از بحران

عبدالناصر همتی گفت:صنعت بیمه در سال گذشته با توجه به مشکلات پیش رو خود روند قابل قبولى داشت.

رشد ١٨ درصدى حق بیمه/ خروج بیمه شخص ثالث از بحران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، رئیس کل بیمه مرکزى در دیدار صمیمانه با اصحاب رسانه افزود:روند رشد بیمه در کشور مناسب و قابل قبول است و با توجه به حوادثى نظیر پلاسکو تمامى شرکت هاى بیمه بدون هیچ مشکل و چالشى آن را حل کردند.

عبدالناصر همتى ادامه داد:در سال ٩٥ رشد حق بیمه ها به رشد ٢٢ درصد رسید و در سه ماه اول امسال به رشد ١٨درصد رسد. 

پس از حادثه پلاسکو، مردم توجه بیستری به بیمه آتش سوزی کردند

وى با اشاره به اینکه پس از حادثه پلاسکو مردم توجه بیشترى به بیمه آتش سوزى کردند تصریح کرد: ضریب نفوذ بیمه ٢.٢ درصد در زندگى مردم شده است و تا آخر سال از این رقم بیشتر مى شود ولى هنوز با میانگین جهانى فاصله داریم.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه برخی از شرکت هاى بیمه بخاطر رقابت ها و غیر فنى عمل کردن از تعادل خارج شده بودند گفت: با نظارت هاى انجام شده اکنون شرکت های بیمه به لحاظ بیمه شخص ثالث از حالت بحرانی خارج شده اند.

همتى به ذخایر شرکت هاى بیمه اشاره کرد و افزود:ذخایر شرکت های بیمه را برطرف کردیم و بیمه مرکزی ذخایر لازم را برای تعهدات در نظر گرفته است و در کل بازارهاى مالى شرکت هاى بیمه وضعیت مناسبى دارد.

وى به مشکل بیمه هاى صفر کیلومتر اشاره کرد و افزود: قرار بود اگر خودروسازان همکاری لازم را در حوزه صدور بیمه نامه شخص ثالث نداشته باشند، بیمه نامه یک هفته ای صادر کنیم ولی همکاری لازم صورت گرفت و البته هنوز این پیشنهاد پابرجاست و اگر مشکلی پیش آید اجرایی می شود.

صندوق های بازنشستگی باید تحت نظر رگولاتور باشند

همتى همچنین به بیمه هاى بازنشستگى پرداخت و خاطر نشان کرد:صندوق های بازنشستگی می توانند آزاد شوند و ما به دنبال این هستیم تا همه بتوانند بیمه تکمیلی بازنشستگی داشته باشند و حتما صندوق های بازنشستگی دستگاه ها باید تحت نظر یک رگولاتور باشند زیرا در غیر این صورت در آینده با مشکل مواجه خواهند شد.

به گفته رئیس کل بیمه مرکزى در  مجمع بیمه مرکزی مطرح شده است که نظارت بر صندوق های بازنشستگی خصوصی و تازه تاسیس به عهده بیمه مرکزی قرار بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه