English

نرخ بالاى سود بانکى از مشکلات اساسی بانک ها/افزایش سرعت واگذاری دارایی ها و اموال مازاد بانک ملی

وزیر امور اقتصادى و دارایی با بیان اینکه نظام بانکى باید إصلاحات داشته باشد گفت:نسبت مطالبات غیرجاری اگرچه کاهش یافته ولی انتظار ما این است که بانک ملی خود را به نصاب های مطلوب بین المللی برساند و پیشتاز شود.

نرخ بالاى سود بانکى از مشکلات اساسی بانک ها/افزایش سرعت واگذاری دارایی ها و اموال مازاد بانک ملی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزارى موج، علی طیب نیا در مراسم افتتاح موزه بانک ملی گفت: امسال سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است که هدف اصلی سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی نیز دستیابی به رشد اقتصادی فراگیر و پایدار است.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی پایدار، جز با یک نظام تامین مالی پویا و کارآمد امکان پذیر نیست ادامه داد:باید بانک ملی در حمایت از صنایع کوچک و متوسط و تامین مالی سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی نقش آفرین باشد.

وى با بیان اینکه نزخ سود بانکی یکی از معضلات امروز ایران است تصریح کرد :بانک ملی با پشتیبانی ۹۰ سال با تلاش و فعالیت و ریسک اعتباری صفر، باید از این سرمایه ارزشمند خود استفاده کرده و در جهت کاهش نرخ سود بانکی پیشتاز باشد.

طیب نیا ادامه داد: واگذاری دارایی‌های مازاد بانکی مطابق با قانون  را ضرورى دانست  و خواستار افزایش سرعت واگذاری دارایی ها و اموال مازاد بانک ملی شد.

وی افزود:انتظار داریم که در این زمینه نیز بانک ملی پیشتاز بوده و در استقرار یک نظام بانکی الکترونیکی به نحو موثر کمک کار سایر بانک ها باشد چرا که سرمایه بانک ملی را نیروی انسانی کارآمد می دانم و خواستار ارتقای وضعیت این سرمایه هستم.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه انتظار ما از بانک ملی این است که با بهره گیری دانش انباشته شده، نقش پیشرو را در اصلاح نظام بانکی کشور ایفا کند خاطر نشان کرد:تلاش های این بانک هنوز کافی نبوده و شایسته نام این بانک نیست. انتظار ما این است که اقدامات اصلاحی را ادامه دهد.

طیب نیا بانک ملی را یک میراث برای کشور دانست که تنها یک نماد بانکداری در ایران نیست، بلکه آن را نماد تلاش های استقلال طلبانه ای دانست که گذشتگان برای استقلال مالی پیشنهاد داده‌اند. 

به گفته وی در سال ۱۳۰۶ یعنی ۹۰ سال پیش، بانک ملی ایران تاسیس شد و از آن زمان تا به امروز، بانک ملی همواره در زمینه بانکداری و تامین مالی، یک بانک پیشتاز و پیشرو بوده است و امروز این بانک، با برخورداری از بیش از ۳ هزار شعبه و ۴۰ هزار کارمند، سرمایه ارزشمندی برای کشور بوده و تجسمی از تجربه دانش بانکداری در اقتصاد ایران است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه