English

بحث انتقال سرور تلگرام به داخل مطرح نیست/ ماموریت واعظی برای مذاکره با فیلترشده ها

شبکه اجتماعی تلگرام باز شایعه ساز شد که این بار درباره انتقال سرورهای این شبکه محبوب ایرانیان به داخل مرزهای کشور بود و واکنش مسوولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و حتی تکذیب موسس روس تلگرام را در پی داشت.

بحث انتقال سرور تلگرام به داخل مطرح نیست/ ماموریت واعظی برای مذاکره با فیلترشده ها

به گزارش خبرگزاری موج وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل شرکت زیرساخت در این زمینه گفت: بحث انتقال سرورهای تلگرام به ایران مطرح نیست اما وزارت ارتباطات از سوی شورای عالی فضای مجازی مامور مذاکره با سرویس های فیلتر شده (صافی گذاری شده) در ایران شد.
«محمدجواد آذری جهرمی» ادامه داد: وزارت ارتباطات مسوول برقراری ارتباط با همه سرویس دهنده های بین المللی است.
جهرمی حفظ حریم خصوصی کاربران ایرانی را برای دولت مهم دانست و افزود: دولت و شخص رییس جمهوری بر رعایت حفظ حریم خصوصی افراد در فضای مجازی تاکید دارند و لازمه تعامل سازنده با سرویس دهنده های بین المللی احترام به حریم خصوصی کاربران است.
مدیرعامل شرکت زیرساخت تصریح کرد: سرویس دهنده هایی که به فعالیت در ایران علاقه مندند باید به اصول فرهنگی اسلامی و ایرانی احترام بگذارند و آنها را رعایت کنند.
در همین زمینه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیروز در حاشیه افتتاح دوازدهمین کنگره پست آسیا و اقیانوسیه درباره پیگیری مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای الزام انتقال سرور شبکه‌های اجتماعی خارجی به ایران گفت: شورای عالی فضای مجازی مصوبه‌ای برای انتقال سرورها نداشته است اما این موضوع با مصوبات دیگری درباره اولویت‌ و شیوه ارائه تسهیلات به شبکه‌های بومی و خارجی پیگیری شده است.
به گفته «محمود واعظی»، بر این اساس شبکه‌های خارجی دارای سرور در ایران و شبکه‌های بومی نسبت به شبکه‌های خارجی بدون سرور در ایران امتیاز می‌گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه