English

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد؛

برگزاری دوازدهمین کنگره اتحادیه آسیا و اقیانوسیه APPU در ایران /فعال سازی مراودات مالى ایران با ١٧٠ کشور

مدیر عامل پست بانک گفت:با برگزارى این کنگره همکارى هاى راهبردی امور پستى در آسیا و اقیانوسیه توسعه می یابد.

برگزاری دوازدهمین کنگره اتحادیه آسیا و اقیانوسیه APPU در ایران /فعال سازی مراودات مالى ایران با ١٧٠ کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادى خبرگزارى موج، مدیر عامل شرکت ملی پست بانک در نشست خبری با اشاره به برگزارى کنگره اتحادیه آسیا و اقیانوسیهAPPU گفت:ایران بعد از ١٧ سال توانست با ١٠٣ رای از کنگره اتحادیه پستى آسیا میزبانی این کنگره را به عهده بگیرد.

میری توضیح داد: دوازدهمین کنگره اتحادیه پستى آسیا و اقیانوسیه APPU  از ١٢ تا ١٥ تیر در تهران برگزار مى شود.

وی با بیان اینکه ١٥٠ نفر تاکنون ثبت نام در این کنگره کردند افزود:٣ کشور ترکیه سوىیس و فرانسه ناطرین این کنگره هستند و مدیران پستى اتحادیه و وزیران و معاونین از ٣٢ کشور که عضو اتحادیه پستى آسیا و اقیانوسیه هستند در این کنگره به ایران می آیند.

به گفته معاون واعظی نرم افزار سرویس های مالی (IFS,International Financial Services)،اتحادیه جهانی پست یک نرم افزار خرده بانکداری است که برای نقل و انتقال های خرد کاربرد دارد.

میری به امکانات این نرم افزار پرداخت و ادامه داد: دانشجویانی که در خارج تحصیل می کنند می توانند برای نقل و انتقال های مالی خود از این نرم افزار استفاده کنند و همچنین کسانی که خریدهای خارجی انجام می دهند به خصوص خرید کتاب می توانند برای نقل و انتقال وجه آن از این نرم افزار استفاده کنند.

وی اقدام و دریافت مجوز راه اندازی این نرم افزار را از دستاورد های مهم اجرای برنامه جامع اقدام مشترک برجام عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پست، تشکیل کمیته های تخصصی را از دیگر برنامه های این کنگره عنوان و خاطرنشان کرد: توسعه سرویس های الکترونیکی، تجارت الکترونیک مرزی و فرامرزی، توسعه سرویس های مالی (IFS,International Financial Services)، توسعه پایدار و دغدغه زیست محیطی و امضای تفاهم نامه با برخی کشورها از جمله کره جنوبی در این کنگره بحث و بررسی می شود.

به گزارش خبرگزاری موج ،اتحادیه جهانی پست (UPU) در سال 1874 با حضور 23 کشور تشکیل شد و ایران پس از سه سال به عضویت این اتحادیه که اکنون 192 کشور عضو آن هستند در آمد. وتاکنون 26 کنگره برگزار شده است که آخرین آن در سال 2016 در استانبول ترکیه برگزار شد و مهم ترین دستاورد آن عضویت ایران در شورای راهبری (CA) پس از 12 سال بود.

معاون وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ریاست کنگره 2017 برعهده ایران است و به دنبال برگزاری این کنگره ، جمهوری اسلامی ایران ریاست شورای اجرایی را به‌ مدت 4 سال تا کنگره آتی که در کشور تایلند برگزار می شود ، بر عهده خواهد گرفت اظهار امیدواری کرد: پست ایران با میزبانی بهینه این اجلاس بتواند زمینه لازم را برای توسعه همکاری‌های پستی میان کشورهای عضو و ایجاد فضای هم‌اندیشی و تعامل میان متخصصان پستی در سطح منطقه فراهم آورد و نام کشورمان در عرصه پستی بار دیگر خوش بدرخشد.

 میری در پایان به مراودات مالی ایران با کشور های عضو اتحادیه اشاره کرد و افزود: با نسب این نرم افزار بیش از 10 هزار دلار مرادات مالی با 170 کشور فعال می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه