English

سفیر دانمارک در ایران:

انرژی‌ تجدیدپذیر زمینه‌ای مهم برای مراودات ایران و دانمارک است

سفیر دانمارک در ایران گفت: یکی از زمینه‌های مهم برای تبادلات دو کشور ایران و دانمارک انرژی‌های تجدیدپذیر است.

انرژی‌ تجدیدپذیر زمینه‌ای مهم برای مراودات ایران و دانمارک است

به گزارش خبرگزاری موج، دنی‌عنان در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان مرکزی و فعالان بخش صنعت و کشاورزی استان مرکزی افزود: ایران دارای ذخایر نفت و گاز بسیاری است که این منابع را می‌توان صادر کرده و منبع درآمد خوبی برای کشور حاصل کرد.

وی افزود: 25 هزار ایرانی که در دانمارک زندگی می‌کنند به نحوی در تولید و اقتصاد مشارکت دارند. آن‌چه باعث خوشحالی است این است که ایرانیان در قالب امور تجاری فعالند و تجارت ایران و دانمارک را ارتقا می‌دهند.

وی با بیان این‌که «از یک سال و نیم گذشته ارتباطات میان ایران و دانمارک گسترده‌تر شده است»، گفت: طی سال گذشته هیات‌ها و وزرای مختلفی به ایران سفر کردند که بسیاری از آن‌ها را گروه‌های تجاری همراهی می‌کردند. بزرگترین هیات تجاری که از ایران بازدید کرد شامل 58 شرکت و 124 شرکت کننده بود.

سفیر دانمارک در ایران تصریح کرد: طی دو سال گذشته مراودات تجاری بین ایران و دانمارک افزایش پیدا کرد و این حرکت مثبت در سال 2017 نیز به چشم می‌خورد. این روابط موجب شد که 6 شرکت دانمارکی دفاتر خود را در ایران افتتاح کرده و سرمایه‌گذاری کنند.

وی ادامه داد: نگرانی‌هایی در خصوص انتخابات ایران و تحریم‌های مجدد آمریکا وجود دارد، اما با این حال مطمئنم که هر دو به مسیری می‌رود که تجارت دو کشور را بهبود می‌بخشد؛ بنابراین نگرانی در خصوص مبادلات با ایران نداریم همچنین نگران پایداری کشور در رابطه با سرمایه‌گذاری نیز نیستم.  

وی افزود: ایران دارای نیروی کار ماهر، فرصت‌های مناسب و امنیت است قطعا سرمایه‌گذاری بین دانمارک و استان مرکزی بخشی از مراودات بین دو کشور خواهد بود و ارزش و سودمندی دو سویه از طریق تجارت بین دو کشور حاصل می‌شود.

سفیر دانمارک در ایران بیان کرد: دانمارک تولیدات بزرگی در زمینه گوشت سفید دارد و در ایران نیز این تولیدات وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که امکان سرمایه‌گذاری در مرغداری‌ها نداشته باشیم؛ چراکه در دانمارک کشتارگاه‌های صنعتی بزرگ و با کیفیتی وجود دارد.

وی ادامه داد: در سال 80 به دلیل اینکه ایران تصمیم گرفت پنیر سفید را خودش تولید کند، صادرات این محصول به ایران متوقف شد، اما می‌توانیم در زمینه تولید مواد اولیه محصولات غذایی، اسانس های غذایی و لبنی با ایران مراوده داشته باشیم.  سه شرکت لبنی ایرانی که از آن‌ها بازدید به عمل آمده است همه از ماشین آلات دانمارکی استفاده می‌کنند. این ماشین آلات میزان تولیدات و صادرات در صنایع لبنی را افزایش می‌دهند و سود دوطرفه را به همراه دارند.

وی یکی از اهداف دانمارک استفاده کامل از انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال 2025 است. تا امروز 40درصد از انرژی برق از طریق انرژی بادی تامین می‌شود. ایران هیچ نفتی به دانمارک صادر نمی‌کند؛ چراکه کشور ما تولید کننده نفت و گاز است، اما بزرگترین شرکت نفت و گاز دانمارک با ایران همکاری دارد. در بخش کشاورزی امکان همکاری با ایران در زمینه تولیدات و ماشین آلات وجود دارد و دو شرکت دانمارکی در ایران در این حوزه بازگشایی شده است.

عنان ظرفیت‌های سیمان و معدن ایران و تولید محصولات در حوزه آبی و تجهیزات خنک کننده برای حفظ سلامت محصولات غذایی و دامی در دانمارک را از دیگر زمینه‌های همکاری عنوان کرد و هم چنین با بیان این‌که «ایران با مشکل کمبود منابع آبی روبرو است»، افزود: به گفته ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران مشکل آب از مشکلات اساسی این کشور است که بسیار دردناک است؛ بنابراین بسیار مهم است که از منابع طبیعی به درستی استفاده شود. دانمارک با این مشکل روبرو نیست اما این بدان معنا نیست که از منابع آبی به درستی استفاده نکنیم از این رو در دهه‌های اخیر از تکنولوژی‌هایی برای مصرف کمتر آب بهره‌ می‌بریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه