English

در نشست بررسی فرصت‌های همکاری اقتصادی تجاری اصفهان و کنیا مطرح شد :

تشویق فعالان اقتصادی به حضور در بازار آفریقا

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت :همکاری سفارت‌خانه‌های ایران با فعالان اقتصادی منجر به توسعه بازار محصولات ایرانی می‌شود.

تشویق فعالان اقتصادی به حضور در بازار آفریقا

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، رناسی صادرات را بهترین راهکار برای رونق اقتصادی و فروش اضافه‌تولید واحدهای تولیدی استان اصفهان  برشمرد و گفت: همکاری بیشتر سفارتخانه‌های  جمهوری اسلامی ایران  با فعالان اقتصادی زمینه  زمینه افزایش ارتباطات بین‌المللی  و کسب  بازارهای صادراتی جدیدی  را فراهم میکند.

وی اضافه کرد:بازارهای هدف صادراتی استان اصفهان شامل کشورهای همسایه اهم از عراق ،افغانستان ،آسیای میانه و حاشیه خلیج‌فارس و همچنین کشورهایی آفریقایی که نیاز به  کالاهای ایرانی دارند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا  نیز در این نشست گفت: افزایش ارتباطات اقتصادی و بازرگانی ایران با کنیا در گام نخست نیازمند حذف کشورهایی است که نقش واسطه‌گری دارند.

فرجوند افزود: صادرات به کنیا از طریق کشورهای واسطه‌ای همچون امارات باعث می‌شود قیمت تمام‌شده کالاهای ایرانی در آن کشور افزایش یابد و این امر کاهش خرید کالای ایرانی را رقم می‌زند.

وی شناخت نداشتن فعالان اقتصادی دو کشور از فرصت‌های تجاری  و سرمایه‌گذاری متقابل ،ترسیم چهره‌ی غیرواقعی از افریقا و ایران توسط رسانه‌های غربی  و مشکلات بانکی را از موانع پیش روی گسترش روابط اقتصادی ایران و کنیا برشمرد و گفت: کنیا دروازه ورودی آفریقا از طریق بندر مومباسا است زیرا این بندر مرکز ترانزیت کالا به شرق آفریقاست.

وی با تاکید بر این نکته که کنیا دارای منابع خاکی و آبی مناسبی برای کشاورزی است، افزود:کشاورزان و صنایع تبدیلی استان اصفهان می‌توانند از این منابع برای کشت فرا سرزمینی استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه