English

همتی؛

حداقل سرمایه شرکت های بیمه ۱۵۰ میلیارد تومان شده است/رشد ۲۲ درصدی بیمه در سال ۹۵

رئیس کل بیمه مرکزی در نشست خبری با بیان اینکه یکی از موارد تحقق فرمان مقام معظم رهبری توجه به صنعت بیمه است، گفت:در سال گذشته اقدامات خوبی در صنعت بیمه صورت گرفته است که می توان به رشد ٢٢ درصدی صنعت بیمه اشاره کرد و این رشد کمک کرد که ضریب نفوذ بیمه بالای ٢ درصد تثبیت شود.

حداقل سرمایه شرکت های بیمه 150 میلیارد تومان شده است/رشد 22 درصدی بیمه در سال 95

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رئیس کل بیمه مرکزی در نشست خبری با بیان اینکه  یکی از موارد تحقق فرمان مقام معظم رهبری توجه به صنعت بیمه است، گفت:در سال گذشته اقدامات خوبی در صنعت بیمه صورت گرفته است که می توان به رشد ٢٢ درصدی صنعت بیمه اشاره کرد و این رشد کمک کرد که ضریب نفوذ بیمه بالای ٢ درصد تثبیت شود.

عبدالناصر همتی افزود: در سال های اخیر صنعت بیمه راه زیادی را برای پیشرفت خود دارد اما خوشحال هستیم با اعلام سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، بیمه هم فعال تر شود.

به گفته این مسئول در حال حاضر۵۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور از صنعت بیمه ارتزاق می شوند.

همتی به استاندارد های بیمه در منطقه اشاره کرد و افزود: باید ضریب نفوذ را به استانداردهای بین المللی نزدیک کنیم البته میانگین ضریب در منطقه خاورمیانه ١.٨ درصد است که ایران بالاتر از این میانگین است ولی باید خودمان  را به استاندارهای جهانی برسانیم.

رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد:حداقل سرمایه شرکت های بیمه ١٥٠ میلیارد تومان شده است و باید شرکت ها تا پایان سال این سرمایه را تامین کنند.

وی همچنین از حذف مالیات بر ارزش افزوده بیمه ها خبر داد و گفت: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس وعده داده تا ٤ ماه آینده حذف مالیات بر ارزش افزوده تصویب نهایی می شود و امیدواریم ابلاغ هم سریع صورت گیرد و  با این کار مبلغ بیمه نامه ها ۹ درصد کاهش خواهد یافت ضمن اینکه امسال خرید الحاقیه بیمه منتفی است.

رییس کل بیمه مرکزی از برنامه های این ارگان در سال ٩٦  خبر داد و افزود: ایجاد صندوق بیمه حوادث طبیعی یکی دیگر از برنامه ها است که باید شرایطی را فراهم کرد که مردم فقط دغدغه حادثه را داشته باشند نه اینکه نگران خسارت باشند. و بر این اساس تا پایان برنامه ششم باید سهم بیمه عمر به ٢١ درصد برسد.

به گفته وی باید نهاد ناظری وجود داشته باشد که بر عملکرد صندوق بازنشستگی نظارت کنند؛ چرا که در همه جای دنیا ناظری بر بیمه ها وجود دارد اما اگر قرار باشد بیمه مرکزی نظارت کند باید به صندوق های جدید و تاسیس شده نظارت کند چراکه نظارت از صندوق های فعلی از بحث نظارت گذشته است و باید ابتدا آنها را ساماندهی شوند.

رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد:ظرف دو ماه آینده آیین نامه های بیمه شخص ثالث نهایی و ابلاغ می شود به خصوص نرخ ها و جریمه ها اگر ابلاغ شود، به زودی اجرایی می شود که البته الحاقیه بیمه نیز منتفی شده که امسال اجرایی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه