English

مدیرکل دفتر توسعه و ترویج صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی مطرح کرد

ایجاد اشتغال برای ۱۰۰ هزار فعال صنایع‌ دستی

مدیرکل دفتر توسعه و ترویج صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی گفت: امسال برای حدود 100 هزار نفر فعال صنایع‌ دستی اشتغالزایی می‌شود.

ایجاد اشتغال برای 100 هزار فعال صنایع‌ دستی

به گزارش خبرگزاری موج، علی حاجی شیزری در حاشیه بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر اردبیل تصریح کرد: امسال اشتغالزایی برای حدود 100 هزار نفر فعال صنایع‌ دستی در دستور کار قرار داده شده و هدف اصلی این مجموعه ایجاد اشتغال با کمترین سرمایه برای افراد است که امیدواریم با اقدامات انجام شده بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی با اشاره به این‌که احیای رشته صنایع دستی باید در دستور کار قرار داده شود، افزود: خوشبختانه تاکنون با اقدامات انجام یافته شاهد رشد و توسعه کشور در بخش خرده‌فروشی صنایع‌دستی در کشور بوده‌ایم و این رویداد از سوی مردم مورد استقبال قابل توجهی قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر توسعه و ترویج صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی گفت: در حال حاضر به تعداد 700 کارگاه در طرح کارگاه‌گردی فعال شده و از این طریق کارگاه‌های صنایع‌دستی در معرض بازدید گردشگران قرار گرفته است که امیدواریم با اقدامات انجام یافته بتوانیم تمامی اهداف مورد نظر را در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری محقق کنیم.

حاجی شیزری بیان کرد: ارائه تسهیلات از جمله اقداماتی است که برای اشتغالزایی باید مورد توجه قرار داده شود تا بتوانیم از این طریق شاهد رشد و پیشرفت کشور در آینده‌ای نزدیک باشیم و به شعار سال 96 که حمایت از تولید و اشتغال است جامه عمل بپوشانیم.

وی تصریح کرد: بیمه هنرمندان صنایع دستی نیز یکی دیگر از اقداماتی است که بسیار ضرورت دارد و نیاز است با ایجاد طرح اولیه بتوانیم اشتغال مناسبی را برای جوانان جویای کار فراهم کنیم و شاهد رشد و توسعه و ترویج رشته صنایع دستی در سطح کشور باشیم.

مدیرکل دفتر توسعه و ترویج صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی افزود: کشور ایران جزو سه تولیدکننده نخست صنایع‌دستی دنیا بوده و اغلب صنایع‌دستی دنیا در این کشور تولید می‌شود که نیاز است بازار کار صنایع دستی نیز به وضعیت مطلوب برسد تا بتوانیم نتایج مثمرثمری را به دست آوریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه