English

۳ هزار و ۳۰۰ تُن ماهی در قزوین تولید شد

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال جاری 3 هزار و 327 تن انواع ماهی در استخرهای پرورش ماهی استان تولید شده است.

3 هزار و 300 تُن ماهی در قزوین تولید شد

‌به گزارش خبرگزاری موج، ایرج رحمانی با بیان این مطلب اظهار کرد: این میزان ماهی تولیدشده شامل 2 هزار و 564 تُن ماهی سرد آبی در 145 واحد فعال پرورش ماهی، 743 تُن ماهی گرمابی در 98 واحد فعال پرورش ماهیان گرمابی تولید شده است.

به گفته‌ی وی، همچنین 20 تُن ماهی خاویاری نیز در 4 واحد فعال پرورش ماهی خاویاری تولید شده است.

رحمانی یادآور شد: این میزان ماهی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد رشد داشته است.

به گفته‌ی این مقام مسئول؛ در سال جاری 25 میلیون و 800 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی شامل گلدفیش، سوروم، آنجل، گوپی در 80 کارگاه پرورش ماهی زینتی در استان تولید شده که از میزان تولید پیش‌بینی‌شده در برنامه پنجم توسعه بیشتر است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بابیان اینکه؛ امروزه افزایش جمعیت و نیاز به غذا در کنار اهمیت حفاظت از آبزیان در منابع آب‌های طبیعی، آبزی‌پروری مکانیزه و مدرن تصریح کرد: با توجه به محدودیت در تأمین آب و همچنین نیاز به اقتصادی کردن تولید ماهی و بهره‌برداری بهینه از آب موجود در استخرها افزایش تولید در واحد سطح ضروری است.

رحمانی خاطرنشان کرد: پرورش ماهی در آب‌های داخلی راهی مناسب جهت تولید پروتئین مرغوب و ایجاد اشتغال است که با توجه به تنوع آب و هوایی در مناطق مختلف استان موقعیت مناسبی جهت پرورش ماهیان سرد آبی، گرمابی، خاویاری و سایر گونه‌ها فراهم‌شده است.

وی تصریح کرد: توسعه پرورش ماهی در آب‌های داخلی علاوه بر تولید پروتئین مرغوب می‌تواند با ایجاد اشتغال و درآمد در توسعه اقتصادی منطقه نقش مؤثری داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه