English

وزیر نیرو خبر داد

وصل برق ۹۰ درصد از مشترکان خوزستان

وزیر نیرو گفت: طی اقدامات صورت گرفته برق بیش از ۹۰ درصد کل مشترکان خوزستان تاکنون وصل شده و تا ساعت ۱۶:۰۰ نیز کل مشترکین از نعمت برق برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری موج، حمید چیت چیان در خصوص قطعی آب و برق استان خوزستان اظهار کرد: همزمانی رطوبت و گرد و غبار با هم برای صنعت برق مشکل ساز شده بود؛ به گونه ای که شاهد قطعی این دو مهم از شب گذشته بوده ایم امکا باید گفت که رطوبت به تنهایی مشکل ساز نبوده همانطور که برخی از شهرهای کشور زیر بارش سنگین باران در برخی ایام قرار می گیرند و گرد و غبار نیز به تنهایی مشکل ساز نیست اما تاکید این دو با هم باعث گل آلود شدن و رسوخ املاح مختلف به سیستم های برق می شود.

وی ادامه داد: سیستم های امنیتی مخصوص برق عایق بندی شده هستند، اما در این شرایط نقش هادی را ایفا کرده به همین خاطر یا خاموش و یا منجر به اتصال کوتاه می شوند.

وزیر نیرو با بیان اینکه حادثه ای در درون تأسیسات اتفاق نیفتاده است، تصریح کرد: تجهیزات مورد استفاده در صنعت برق از بالاترین استانداردها برخوردار هستند و این شرایط محیطی استثناء به حساب می آید.

وی با بیان اینکه بر اثر این اتفاق پنج نیروگاه از مدار خارج شده است، گفت: با تابش آفتاب و کاهش رطوبت هوا به تدریج پست ها وارد مدار شده اند و درحال حاضر تنها نیروگاه رامین به مدار وارد نشده است.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: نبود برق باعث تعطیلی تصفیه خانه ها و پمپاژ آب شده بود که این امر قطعی آب برخی از شهرهای این استان را به دنبال داشت که طی ساعت ۱۲:۰۰ و ۱۳:۰۰ امروز به تصفیه خانه با برخورداری از سیستم برق ویژه ای به فعالیت خود ادامه داده اند که طی دو یا سه ساعت آینده و پر شدن لوله ها مجددا آب منازل وصل خواهد شد.

به‌گفته وی برای پیشگیری از اتفاقات مشابه ۱۰۰ میلیارد تومان در خصوص تکمیل زنجیره خطوط ، عایق بندی پست ها و خرید ۱۵ مقر برای شستشو در نظر گرفته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه