English

مدیرعامل آبفای استان اصفهان :

پروژه آبرسانی به هسته مرکزی شهر اصفهان به بهره برداری رسید

با حضور فرماندار، مدیر عامل آبفا، شهرداران مناطق یک و 9 شهر اصفهان و جمعی از مسئولان آبفای استان پروژه آبرسانی به هسته مرکزی شهر اصفهان به بهره برداری رسید.

پروژه آبرسانی به هسته مرکزی شهر اصفهان به بهره برداری رسید
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،مدیرعامل آبفای استان اصفهان در این مراسم، از تکمیل عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به هسته مرکزی شهر اصفهان پس از اجرای 3500متر عملیات لوله گذاری در اقطار 350،500 و 600 میلی متر در مرکز شهر خبر داد.

حسین اکبریان با بیان اینکه عملیات آبرسانی به هسته مرکزی شهر اصفهان 8 اسفند ماه سال 1401 آغاز شد، افزود: مدت زمان اجرای عملیات آبرسانی به هسته مرکزی شهر اصفهان یک سال به طول انجامید این در حالیست که اجرای این پروژه هزینه ای بالغ بر 320 میلیارد ریال در برداشت.

وی با بیان اینکه با اجرای این عملیات تنش آبی در هسته مرکزی شهر اصفهان مرتفع شد اظهار داشت: با اجرای این عملیات مشکل افت فشار آب به ویژه در فصل تابستان در حدفاصل خیابان های آتشگاه تا صمدیه لباف، طالقانی و مسجد سید، آیت‌اله کاشانی، صاحب روضات، کهندژ و خیابان جدید بهستان رفع می شود.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان وجود تاسیسات زیربنایی متعدد از قبیل خط پرفشار گاز شهری، شبکه مخابرات، کلکتور جمع آوری فاضلاب و شبکه توزیع آب آشامیدنی و آب فضای سبز را از جمله مشکلات حین اجرای این پروژه عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: از چالش های دیگر حین اجرای این پروژه اخذ مجوزهای لازم از مراجع مربوطه، بار ترافیکی موجود، عبور از عرض خیابان ها با وجود تاسیسات متعدد زیربنایی بوده است که در این راستا می توان به عملیات لوله گذاری در عرض خیابان آتشگاه، عبور خط انتقال از عرض بزرگراه شهید خرازی ، اجرای عملیات لوله گذاری در ایستگاه مترو و اتوبان شهید خرازی اشاره کرد.

وی بیان کرد: این عملیات با تلاش ویژه اکیپ های عملیاتی پس از اخذ مجوز های لازم از شهرداری های مناطق توسط آبفای منطقه سه شهر اصفهان اجرا شد.

اکبریان به دیگر پروژه های در حال پیگیری جهت رفع مشکل افت فشار شهر اصفهان پرداخت و تصریح کرد: احداث مخزن 10 هزار متر مکعبی قائمیه با هدف تعادل فشار شبکه در محدوده غرب اصفهان در دستور کار قرار دارد و هم اکنون اجرای این پروژه به پیشرفت فیزیکی40 درصدی رسیده که با تکمیل آن، آب جمعیتی بالغ بر 45 هزار نفر در محدوده های قائمیه، گلزار و شفق به صورت پایدار تامین می شود.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان در ادامه به اجرای تقویت شبکه توزیع خیابان پنج رمضان اشاره کرد و بیان داشت: این پروژه به طول 630 متر است که تا کنون 400 متر آن انجام شده که با اجرای این پروژه، فشار شبکه توزیع نقاط سمت جنوب اتوبان ردانی پور تامین می شود و این عملیات هزینه ای بالغ بر 55 میلیارد ریال در بردارد.

وی به تقویت فشارشبکه توزیع خیابان مولوی پرداخت و اعلام کرد: این پروژه نیز به طول 3300 متر است که برای اجرای آن اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال نیاز است، این درحالیست که مراحل مقدماتی اجرای این پروژه مانند اخذ مجوز از شهرداری و پیگیری های لازم جهت خرید لوله های مورد نیاز انجام شده است .

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با توجه به کاهش بارش ها در فصل بارندگی گفت: وضعیت بارشی امسال اصلا مطلوب نبوده و برای اینکه مردم در نیمه اول سال آینده دسترسی پایدار به آب شرب داشته باشند باید با مدیریت مصرف، مسئولان امر در آبفای استان را جهت تامین پایدار آب شرب یاری کنند و مصرف بهینه آب شرب در ایام پایانی سال بسیار ضروری است.

فرماندار اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به این که افتتاح چنین پروژه هایی مردمی بودن دولت را بیش از پیش نشان می دهد و جای تقدیر از آبفای استان دارد، خاطرنشان کرد: در شهر اصفهان نیازمندی هایی وجود دارد که باید بیشتر به آن ها توجه شود که تقویت فشار آب برای آرامش و آسایش شهروندان یکی از آن نیازمندی ها است .

محمد علی احمدی افزود: علی رغم وجود مشکلات مالی مسئولان آبفای استان با یک اقدام جهادی پروژ های بزرگی را برای تامین آب شرب پایدار مردم در سراسر استان انجام داده که از جمله آن ها پروژه تقویت فشار هسته مرکزی شهر اصفهان است و اجرای این پروژه به طول 3.5 کیلومتر در شهر اصفهان دشواری های فراوانی به دنبال دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه