English

رئیس پلیس فتا استان اصفهان هشدار داد؛

پیامک جعلی ابلاغ الکترونیکی و کلاهبرداری سایبری از شهروندان

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: سودجویان و افراد فرصت طلب به بهانه ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی (ثنا) با استفاده از پیامک حاوی لینک جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند .

پیامک جعلی ابلاغ الکترونیکی و کلاهبرداری سایبری از شهروندان
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

،سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: اخیراً شاهد ارسال پیامک های جعلی به بهانه ثبت نام و مشاهده ابلاغ الکترونیکی در سامانه ثنا هستیم، متهمان اطلاعات شخصی و بانکی شهروندان را دریافت و از این طریق اقدام به کلاهبرداری و برداشت از حساب آنها می کنند.

وی در ادامه گفت: پیامک‌ های جعلی که معمولا مورد استفاده افراد سودجو و کلاهبردار قرار می گیرد دو مشخصه مهم دارد، ابتدا اینکه این پیامک‌ها با سر شماره‌ معمولی و شخصی ارسال می‌شود و دیگر مشخصه آن لینک موجود در پیامک است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان افزود: متاسفانه برخی از شهروندان در هنگام ورود به سامانه ها به نشانی سایت توجه نکرده و با جستجو از طریق موتورهای جستجوگر و یا استفاده از لینک‌هایی که در شبکه های اجتماعی معرفی شده در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

سرهنگ مرتضوی در پایان به شهروندان توصیه کرد: انتظار می رود کاربران با دقت و هوشیاری بالا توصیه‌های پلیس را سرلوحه فعالیت های خود در فضای مجازی قرار دهند و همچنین کاربران می توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  و یا شماره تماس 096380با ما در‌ میان بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه