English

رئیس پلیس راه استان اصفهان در گفت‌وگو با موج خبر داد:

وقوع بیش از نیمی از تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها / اجرای طرح توقف و حرکت در راه‌های کویری و یکنواخت اصفهان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: نزدیک به 60درصد از تصادفات در محورهای برون‌شهری در 30 کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد که دلایل مختلفی در وقوع آن موثر هستند.

 وقوع بیش از نیمی از تصادفات در 30 کیلومتری شهرها / اجرای طرح توقف و حرکت در راه‌های کویری و یکنواخت اصفهان
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، سرهنگ علی مولوی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، گفت: استان اصفهان یکی از استان‌های تاثیرگذار در زمینه حمل‌ونقل جاده‌ای در کشور است که از نظر وجود مسیرهای آزادراهی، رتبه اول و در مجموع راه‌ها و مسیرهای مواصلاتی نیز رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: روزانه یک میلیون و 500 تردد وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان اصفهان داریم که در هیچ.جای کشور وجود ندارد و همجواری با 9 استان ما را از دیگر استان‌ها متمایز کرده است.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: بین شرق و غرب استان 800 کیلومتر مسافت داریم که در استان‌های دیگر وجود ندارد که به‌دلیل جاذبه‌های گردشگری و افزایش تردد برای استان اصفهان هم تهدید و هم فرصت محسوب می‌شود.

سرهنگ مولوی با بیان اینکه جاده‌های یکنواخت یکی از عوامل تصادفات است، گفت: در جاده‌های کویری، اگر رانندگان دقت نکنند، دچار واژگونی ناشی از خواب آلودگی می‌شوند که در این راستا برنامه‌های خوبی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه متوسط سرعت در استان به‌دلیل آزادراه‌ها نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است، افزود: در رابطه با تخلفات سرعت در استان رانندگانی که دچار سرعت بحرانی می‌شوند، طرح توقیف ساعتی خودروهای متخلف در استان به اجرا درآمده است.

سرهنگ مولوی درباره اعمال قانون رانندگان حادثه‌ساز و دارای سرعت‌های غیرمجاز و بحرانی تصریح کرد: ضمن اجرای طرح توقیف ساعتی خودرو و اعمال قانون این افراد  در همان محل، خودرو رانندگانی که با رانندگی و رفتارهای پرخطر در سطح محورهای برون‌شهری امنیت جانی خود و سایر شهروندان را به مخاطره می‌اندازند و دارای تخلفات حادثه‌ساز هستند از 3 روز تا یک ماه در پارکینگ توقیف خواهد شد  و به راننده آموزش‌های لازم داده می‌شود.

وی افزود: 60 درصد تصادفات جاده‌ای به‌دلیل خستگی و عجله راننده برای رسیدن به مقصد موردنظر، باعث بروز تصادفات در 30 کیلومتری شهرها می‌شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برخورد ماموران پلیس راه با رانندگان دارای تخلفات حادثه‌ساز قاطع خواهد بود، بیان کرد: امنیت جانی شهروندان و سایر کاربران ترافیکی در محورهای برون‌شهری از اولویت‌های اصلی ماموریتی این پلیس است و با توجه به هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی، برخورد با آن دسته از رانندگانی که قانون‌گریز هستند و مرتکب تخلفات حادثه‌ساز می‌شوند، قاطع و قانونی خواهد بود و خودرو این رانندگان به صورت ساعتی  توقیف می‌شود.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه سرعت‌های بحرانی از عوامل اصلی تصادفات محسوب می‌شود، ادامه داد: سرعت 120تا 150 سه روز، 150 تا 180 یک هفته و از 180 به بالا یک ماه خودرو در پارکینگ توقیف می‌شود.

وی اظهار کرد: در نیمه دوم سال با اقدامات پیشگیرانه و همکاری مردم تصادفات 10 درصد و تصادفات جرحی 7 درصد کاهش داشته است.

 

رفع نقاط حادثه‌خیز در اصفهان

سرهنگ مولوی با اشاره به وجود 57 نقطه حادثه.خیز در استان بیان کرد: با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته اقدامات مناسبی با همکاری سازمان‌های دخیل در مناسب‌سازی محیطی سطح جاده‌ها و رفع نقاط حادثه‌ساز نقاط پرحادثه در کوتاه‌ترین زمان صورت‌گرفته است.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: در این راستا با رفع نقاط حادثه‌خیز در تقاطع گورت که یکی از تقاطع‌های پر حادثه در اصفهان بود، دیگر هیچ تصادف و حتی خسارتی  نداشتیم.

 

اجرای طرح توقف و حرکت در راه‌های کویری و یکنواخت اصفهان

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان از اجرای طرح توقف و حرکت در جاده‌های کویری و یکنواخت استان در ایام نوروز با هدف جلوگیری از حوادث ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان خبر داد.

سرهنگ مولوی اظهار کرد: یکنواختی راه، راننده را دچار خسته و خواب‌آلود می‌کند و در نهایت حوادث و تصادفات رانندگی را رقم می‌زند، از همین‌رو و با توجه به یکنواختی جاده‌های کویری استان اصفهان، پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان برای پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان، اقدام به اجرای طرح توقف و حرکت خودروها کرده است.

وی افزود: در این طرح خودروهای عبوری در مکان‌ها و پارکینگ‌های امنی که پیش‌بینی شده است متوقف و راننده چند دقیقه از خودرو پیاده می‌شود و در معرض هوای تازه قرار می‌گیرد؛ این اقدام باعث جلوگیری از خستگی و خواب‌آلودگی راننده در طول مسیر خواهد شد.

رئیس پلیس‌راه استان اصفهان از راه‌اندازی اتوبوس سیار هوشمند با تجهیزات روز و نوین الکترونیکی برای اولین بار در کشور توسط این پلیس خبر داد.

سرهنگ مولوی اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های مهم و تأثیرگذار در ارتقای ایمنی ترافیک در سطح کشور، آموزش و فرهنگ‌سازی است که در راستای اجرای طرح امنیت محله محور، پلیس‌راه استان اصفهان به جهت آموزش کاربران ترافیکی آسیب‌پذیر راه‌ها به‌ویژه رانندگان پرخطر، موتورسیکلت‌سواران و دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها برای اولین‌بار در کشور اقدام به آموزش نوین و هوشمند با استفاده از اتوبوس آموزشی سیار کرده است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه آموزش، نقشی بی‌بدیل در فرهنگ‌سازی و به‌دنبال آن کاهش جانباختگان حوادث ترافیکی دارد، پلیس راه استان اصفهان نسبت به راه‌اندازی اتوبوس آموزشی سیار به برای ارتقای فرهنگ رانندگی اقدام کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه