English

به مناسبت روز جهانی گمرک انجام شد ؛

برگزاری همایش « گمرک و حال خوب » در اتاق بازرگانی اصفهان

اتاق بازرگانی صنعت ، معاون و کشاورزی اصفهان به مناسبت 26 ژانویه روز جهانی گمرک همایشی تحت عنوان گمرک و حال خوب برگزار کرد.

برگزاری  همایش « گمرک و حال خوب » در اتاق بازرگانی اصفهان
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، امیر کشانی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این همایش  که با حضور فعالان اقتصادی ، تولیدکنندگان و صادر کنندگان استان اصفهان و جمعی از بازنشستگان و کارکنان گمرکات استان اصفهان برگزار شد با تبریک روز جهانی گمرک بیان داشت:  مدیرکل گمرکات استان اصفهان به عنوان پیش قدم و اولین مدیرکل استان پیشنهاد برگزاری میز خدمت را در اتاق اصفهان دادند که با توجه به استقبال خوب فعالان اقتصادی و اعلام رضایت مندی حداکثری این طرح را الگو قرارداده و برای سایر ادارات استان نیز اجرایی نموده ایم .

در ادامه حقیقت سرشت معاون امور هماهنگی استانداری اصفهان گفت:استانداری اصفهان از عملکرد گمرکات استان در زمینه تسهیل تشریفات گمرکی و خدمت رسانی به فعالان اقتصادی تقدیر و تشکر می نماید و پیشنهادات سازنده گمرکات استان اصفهان در جلسات تخصصی راه گشایی مشکلات حوزه تجارت خارجی استان بوده است .

ابوالفضل اکبرپور معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز در این همایش تاکید کرد : مدیران و کارکنان گمرک در جای جای کشور و در نقاط مرزی و دور افتاده به خدمت رسانی به مردم و جامعه مشغول هستند و افرادی که با تسهیل گری راه را برای مردم باز می کنند و در دل کارکنان و ارباب رجوع  قرار گرفته اند از اجر ویژه هم نزد مردم و هم خداوند متعال بهره مند خواهند شد .

همچنین نعمت اله اکبری عضو هیات علمی اقتصاد دانشگاه اصفهان به ارائه شاخص ها ،آمار و عملکرد بهبود فضای کسب و کار طی سالیان اخیر پرداخت و خاطر نشان کرد : گمرک در بهبود فضای کسب و کار نقش اساسی دارد و بزرگترین مشکل گمرک تعدد قوانین ، مقررات بخشنامه ها حوزه تجارت خارجی بوده و به موجب قانون و تعاریف بین المللی گمرک دستگاه های حاکمیتی و مجری قوانین وضع شده در حوزه تجارت خارجی است .  

محمد رضا جبار زارع کارآفرین و مدیرعامل مجموعه صنعتی همگام خودرو آسیا بیان داشت : کار آفرینان و تولید کنندگان نقش به سزایی در حفظ و افزایش ثروت های ملی دارند و امروز گمرک ، حاکمیت ،جامعه و مردم بیش از پیش نیاز به حال خوب و امید دارند و با حال خوب می توان به قله های پیشرفت دست یابیم .

مسعود صرامی تولیدکننده ، کارآفرین و سرمایه گذار در حوزه سلامت و رفاه جامعه اذعان داشت : طی سالیان متمادی که در حوزه واردات و صادرات و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی فعالیت می نمایم ، گمرکات استان با توجه به ظرفیت های موجود  و تسهیلات و بسته های حمایتی نظیر ترخیص درصدی  یا ارزیابی در محل  ، حال خوب را به فعالان اقتصادی انتقال می دهد .

رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان از تلاشهای کارکنان گمرکات استان  که بدون تعطیلی در تمامی ایام سال و شبانه روزی در اقصی نقاط استان به واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی خدمت رسانی می کنند  قدردانی کرد و گفت: فعالان اقتصادی می بایستی حقوق مکتسبه خود را بدانند تا زمانی که محدودیت ،  ممنوعیت و یا افزایش تعرفه اتفاق افتاد با استفاده از حقوق مکتسبه خود به صورت قانونی از حداکثر تسهیلات بهره مند شوند.

این مقام مسئول بیان داشت: بسته های حمایتی گمرک را همه ساله در ابتدای سال به استانداری و اتاق بازرگانی اعلام و با تصویب شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آنها را اجرا و هرسه ماه گزارش عملکرد ارائه می دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه