English

رسول کوهستانی پزوه خبر داد:

ایجاد ۳۴ باب انباراختصاصی زیر کلید گمرک در استان اصفهان

مدیرکل گمرکات استان اصفهان از ایجاد 34 باب انباراختصاصی زیر کلید گمرک در استان اصفهان در سال جاری خبر داد.

ایجاد 34 باب انباراختصاصی زیر کلید گمرک در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، رسول کوهستانی پزوه اظهار داشت: در واحدهای تولیدی  استان پهناور اصفهان با  ایجاد 34 باب انبارهای اختصاصی زیر کلید گمرک  هزینه های تخلیه، بارگیری، انبارداری و همچنین زمان ترخیص مواد اولیه واحدهای تولیدی به نحو چشمگیری کاهش یافته است.

وی در زمینه تسهیلات گمرک اذعان داشت: با شناسایی فعالان مجاز اقتصادی (AEO) و افزایش آنها طی سال جاری  از 4 شرکت(سال 98)  به 21 شرکت توانسته ایم تسهیلات متنوعی به آنها ارائه دهیم.

این مقام مسئول در خصوص تصمیمات اخیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت افزود: واحدهای تولیدی می توانند بیش از ۴۰۰۰ ردیف  تعرفه که شامل مواد اولیه مورد نیاز آنها است را بدون دریافت کد رهگیری بانک تا 90 درصد کالای خود را ترخیص نمایند و همچنین امکان واردات در مقابل صادرات فراهم گردیده است.

 رسول کوهستانی پزوه در ادامه تصریح کرد: می توانند به صورت بدون انتقال ارز و با ارز متقاضی نیز کالای خود را ترخیص نمایند .

مدیرکل گمرکات استان در خصوص آمار واردات کالا ادامه داد: در آبان ماه سال جاری 7 هزار و 392  تن کالا به ارزش 21 میلیون و 961 هزار دلار از طریق گمرک اصفهان ترخیص گردیده، که از لحاظ وزنی بیشترین مقدار در مقایسه با ماه های قبل از ابتدای سال 98 تاکنون بوده است .

وی عمده کالاهای وارداتی گمرکات استان اصفهان را ماشین آلات خطوط تولید،اجزا و قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی  برشمرد و بیان‌ داشت: در 8 ماهه 1399 چین ،‌ آلمان ، ترکیه ایتالیا و هند مهمترین کشورهای صادر کننده کالا به مقصد گمرک اصفهان بوده اند .

رسول کوهستانی پزوه گفت: میزان واردات گمرک اصفهان از لحاظ وزنی در مقایسه با ماه قبل (مهرماه99) بیش از 50 درصد رشد و در مقایسه با آبان سال گذشته 109 درصد افزایش داشته است .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه