English

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اصفهان خبرداد؛

اجرای سیاست های تسهیلات محور بنیاد نخبگان در دانشگاه اصفهان

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اصفهان از اجرای سیاست های تسهیلات محور بنیاد نخبگان در دانشگاه اصفهان خبرداد.

اجرای سیاست های تسهیلات محور بنیاد نخبگان در دانشگاه اصفهان
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، مریم سعیدیان تصریح کرد: با توجه به این که ظرفیت بنیاد نخبگان یک ظرفیت فراگیر است و یکی از جامعه های هدف مجموعهٔ دانشگاهی است، ضرورت دارد که ما از این ظرفیت بیشتر مطلع شویم و بر اساس آن ظرفیت دانشگاه نیز بیشتر شناخته شود.

وی در ادامه با بیان این که مجموعه بنیاد نخبگان ارتباط بسیار خوبی با دانشگاه اصفهان دارد، تصریح کرد: یکی از خلا هایی که در این ارتباط مطرح است، آگاهی دانشجویان از نحوه ورود و همکاری با بنیاد نخبگان است. همچنین جمع فعالان و سفیران ، معاونین و مشاورین نیز باید راه های همکاری با بنیاد را بیشتر بدانند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در ادامه در خصوص طرح اساتید راهبر که در بنیاد نخبگان مطرح شده است اظهار کرد: بر اساس نامهٔ بنیاد نخبگان، این طرح را ابلاغ کردیم  و امروز در خصوص شرایط مشارکت اساتید با جامعهٔ محاطب نیز پرسش ها مطرح  می شود

برهانی پور کارشناس بنیاد نخبگان نیز به تبیین طرح هایی که در دانشگاه ها قابل اجرا است پرداخت و تصریح کرد: مجموعه بنیاد نخبگان تسهیلات محور است و ایستگاه هایی را در مسیر نخبگی تعریف کرده است.

از زمان قائم مقامی باقری و  پس از آن ابطحی، تاکید جدی بر بحث  فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها مطرح شد و بنیاد سرمایه گذاری جدی در این زمینه داشته است.

یکی از طرح های بنیاد، طرح علمی و فرهنگی استاد محور است که ابتدا تحت عنوان طرح هدا اجرا  و در ادامه تحت عنوان طرح رفعت ادامه یافت و در سال گذشته در بنیاد نخبگان اصفهان به صورت آزمایشی این طرح مورد اجرا قرار گرفت و در حال حاضر به عنوان یک طرح ملی به همهٔ استان ها ابلاغ شده است.

وی افزود: در حال حاضر دانشجویان ۱۰ درصد برتر کنکور ۱۴۰۱  و رتبه های برتر مشمول این طرح هستند.

آقای برهانی پور در ادامه به معرفی طرح احمدی روشن پرداخت و گفت: در این طرح به دنبال هسته های مسئله محور هستیم. تفاوتی که این طرح با طرح های دیگر دارد این است که محدودیتی در مقطع دانشجویی ندارد و از همه مقاطع می توانند ثبت نام کنند. فقط شرط معدل دارد که کارشناسی ۱۶، ارشد ۱۷ و دکتری ۱۸ است و ۱۰ درصد برتر و رتبه های برتر هم هستند. این طرح به دو شکل تقاضا محور و اولویت محور برگزار می شود.

وی همچنین در خصوص بسته های حمایتی بنیاد نخبگان برای بازدیدها،اردوهای جهادی و تقویت همکاری های فرهنگی بین بنیاد و دانشگاه، نیز توضیحاتی را ارائه کرد.

 رمضانی از معاونت فرهنگی دانشگاه نیز به تشریح ساختارهای معاونت فرهنگی و اجتماعی پرداخت و فعالیت های این حوزه را تبیین کرد.

وی همچنین با معرفی مرکز نواوری دانشجویی(منادی) تصریح کرد: تاسیس مرکز دانشجویی مستقل ذیل معاونت فرهنگی است و  هدف آن این است که، بازوی دست انجمن‌های علمی در انجام پژوهش و فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه، کمک به دانشجویان برای فعالیت‌های نوآورانه و خلاقانه و برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با کارآفرینی، ایده‌پردازی، ایده‌پروری و ...منتورشیپ و هدایت تیم‌های تشکیل شده و پشتیبانی مناسب از توسعه تیم‌ها (فیزیکی، مالی و معنوی) است.

خانم محمودی با اشاره به طرح حامی گفت: این طرح ،حمایت دانشجو محور و هدایت استادمحور دانشجویان نوورود است و در راستای طرح ها و برنامه های شاگرد پروری نوآوری فرهنگی و رأفت قراردارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه