English

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

استان اصفهان شاگرد اول مکتب مدرسه‌سازی و مردمی‌سازی در کشور است

معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با نگاه به مردم مخصوصا در حوزه مدرسه‌سازی و مردمی‌سازی سرآمد است و استان اصفهان شاگرد اول این مکتب است.

استان اصفهان شاگرد اول مکتب مدرسه‌سازی و مردمی‌سازی در کشور است
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، حمیدرضا خان‌محمدی در آیین افتتاح ۱۶ پروژه آموزشی و پرورشی در شهرستان فریدونشهر اظهار داشت: درحال حاضر، بخشی از برنامه هفتم که مرتبط با سازمان نوسازی است در مجلس شورای اسلامی درحال بررسی است و با دیدن تصاویر شهرستان فریدونشهر به این اندیشیدم که رأی‌دهندگان به برنامه هفتم، باید مدارس محروم را در نظر بگیرند چراکه اگر رشد و تعالی کودکانمان را می‌خواهیم باید به مدارس توجه کنیم.

وی افزود: مدارسی که امروز افتتاح شد، در سال ۱۳۹۹ و در اوج همه‌گیری کرونا توسط خیران کلنگ‌زده شد و از آن‌جا که خیران طبع کریمانه دارند امروز متعهد شدند که ۲۴ مدرسه دیگر بسازند و تحویل آموزش‌وپرورش دهند.

خان‌محمدی استقبال اهالی روستا از این مراسم را نشان‌دهنده نگاه ویژه آنان به امر تعلیم و تربیت دانست و بیان داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران با نگاه به مردم مخصوصا در حوزه مدرسه‌سازی و مردمی‌سازی سرآمد است و استان اصفهان شاگرد اول این کار است.

معاون عمرانی وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: ۳۰۰ کلاس درس در ۶ ماهه اول سال جاری به بهره‌برداری رسیده است؛ هرجا مردم به مسائل مختلف ورود کرده‌اند مسائل حل شده و چالش‌ها برطرف شده است و از این جهت قدردان خیران هستیم.

وی با تقدیر از بنیاد برکت به سبب مشارکت در امر مدرسه‌سازی ابراز داشت: در طرح شهید پناهی در تلاشیم تا مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز را ساماندهی کنیم و در این مسیر، تاکنون بیش از ۳۰۰ مدرسه تحویل داده شده است و امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم بتوانیم این مدارس را ساماندهی کنیم تا دانش‌آموزان بتوانند در فضایی ایمن به تحصیل بپردازند.

خان‌محمدی تأکید کرد: سرانه فضای آموزشی در ابتدای انقلاب اسلامی ۱.۵ متر مربع بوده و امروز، با وجود تمام تنگناها به ۵.۲۸ متر مربع افزایش یافته و این امر با مشارکت مردم و خیرین محقق شده است.

معاون عمرانی وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: در کشور ۵۰۰ مدرسه تک دانش‌آموزه داریم و با پوشش تحصیلی ۹۸.۵ درصد در مقطع ابتدایی یکی از سه کشور اول جهان هستیم و این نشان از توجه ویژه جمهوری اسلامی ایران به همه مناطق و دانش‌آموزان کشور دارد.

وی با اشاره به لزوم حذف مدارس تخریبی ادامه داد: تقریباً ۱۰۰ هزار کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی داریم که در اولویت رسیدگی قرار دارد.

خان‌محمدی یادآور شد: استاندارسازی محیط آموزشی موجب ارتقای سطح یادگیری می‌شود؛ چرا که مدرسه ادبستان دانش‌آموزان است و آبادانی منطقه با محوریت کلاس درس و مدرسه محقق می‌شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد: مسیر ساخت‌وساز و مشقت‌های ساخت مدارس و ایثارگری‌های صورت گرفته در عرصه مدارس به تصویر کشیده شود چراکه این امر اثرگذاری بزرگی در عموم مردم در راستای ساخت مدارس خواهد داشت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه