English

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان مطرح کرد:

تصحیح الکترونیکی کلیه پایه‌های متوسطه دوم در استان اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: در سال تحصیلی جاری قرار است که امتحانات هر سه‌پایه دهم، یازدهم و دوازدهم به‌صورت الکترونیک تصحیح شود.

تصحیح الکترونیکی کلیه پایه‌های متوسطه دوم در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمدرضا ابراهیمی در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه استان گفت: در سال تحصیلی جاری قرار است که امتحانات هر سه‌پایه دهم، یازدهم و دوازدهم به‌صورت الکترونیک تصحیح شود و به همین دلیل، نیازمند زیرساخت بیشتری است که باید به سمت تمهید مقدمات آن حرکت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت اقامه نماز، بیان داشت: اگر به اقامه نماز در مدرسه به‌عنوان دستورالعمل و بخشی از شرح وظایف خود نگاه نکنیم اثر و برکت بیشتری دارد و در این زمینه، باید اهتمام بیشتری داشته باشیم.

ابراهیمی افزود: گاهی یک دبیر فیزیک می‌تواند مسیر دانش‌آموزی را عوض کند؛ همچون حاج فیض‌الله نوری که دبیر فیزیک آیت‌الله مکارم شیرازی بوده‌اند و آیت‌الله مکارم، در پیامی که به مناسبت درگذشت ایشان صادر کردند گفتند که من مرجعیتم را از این معلم دارم و چنین نتیجه‌ای، حاصل نگاه خارج از دستورالعمل به دین و نماز و سایر معروف‌ها است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان سال تحصیلی جاری را سالی خاص توصیف کرد و اذعان داشت: بسیاری از مشکلات امروز آموزش و پرورش درونی سازمانی نیست، بلکه برون‌سازمانی است و دامن‌گیر این نهاد شده است؛ چرا که ما بهره‌بردار هستیم و نتیجه ترک فعل برخی از نهادها، اینجا خود را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکلات نیروی انسانی، تصمیمات مختلفی در سطح استان گرفته شد تا بتوانیم کلاس‌های درس را به شیوه مطلوبی سازماندهی کنیم؛ البته به لطف خدا، برای سال آینده فرایند جذب نیروی انسانی زودتر آغاز خواهد شد تا قبل از عید نوروز بسیاری از فرایندهای آن انجام شود و مشکلات سال جاری، تکرار نشود.

ابراهیمی با تأکید بر اینکه در آموزش و پرورش بن‌بست وجود ندارد، بیان کرد: می‌توانیم با تلاش بیشتر و استفاده از خلاقیت و تدبیر فرهنگیان، مشکلات را حل کنیم، هرچند این کار با دشواری‌هایی مواجه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان متذکر شد: تقویت جایگاه مدارس دولتی عادی از دستور کارهای آموزش و پرورش استان است و این کار، زمینه‌ساز عدالت اجتماعی و تربیتی بیشتر خواهد بود؛ به همین دلیل باید کمیته کیفیت‌بخشی در ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق و متناظر آن در مدارس تشکیل شود تا بتوانیم به وضعیت مطلوب برسیم.

وی سند تحول بنیادین را قانون اساسی آموزش و پرورش دانست و اضافه کرد: این سند، باید جز ابزارهای اصلی مدیریتی ما باشد، چرا که می‌خواهد دانش‌آموز را در ساحت‌های شش‌گانه تربیتی به مراتبی از حیات طیبه برساند و به همین دلیل، باید تمام اقدامات و برنامه‌ها در آموزش و پرورش مستند به یک یا چند بند از سند تحول بنیادین باشد.

ابراهیمی آیین‌نامه‌های اجرایی را از دیگر ابزارهای مدیریتی خواند و یادآور شد: بسیاری از تخلفات اداری، ناشی از عدم توجه به آیین‌نامه‌های اجرایی و دستورالعمل‌ها است و اگر توجه کافی به این موارد وجود داشته باشد، برخی از مشکلات اصلاً پیش نخواهد آمد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از رسالت‌های آموزش و پرورش است و در این زمینه، باید به بحث تأمین فضا، امکانات و نیروی انسانی توجه ویژه داشت؛ همچنین حوزه امتحانات نیز از حوزه‌هایی است که دچار تغییرات مثبت زیادی شد در نتیجه آن، ما شاهد کسب رتبه‌های برتر توسط دانش‌آموزانی از مناطق و نواحی کم‌برخوردار هم بوده‌ایم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه