English

مدیرعامل آبفای استان اصفهان:

اصفهان کمترین آب بدون درآمد در کشور را به خود اختصاص داده است

مدیرعامل آبفای استان اصفهان بیان داشت: اصفهان کمترین آب بدون درآمد در کشور را به خود اختصاص داده است.

اصفهان کمترین آب بدون درآمد در کشور را به خود اختصاص داده است
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

،حسین اکبریان در میزگرد مدیریت بحران و مدیریت آب با اشاره به اینکه اصفهان کمترین آب بدون درآمد در کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: این استان پایین ترین سرانه مصرف آب شرب را در کشور دارد که گویای نهادینه شدن فرهنگ مصرف بهینه آب در بین اصفهانی هاست.

وی با اشاره به شناسایی 1000 انشعاب غیرمجاز در قالب نهضت شناسایی انشعابات غیرمجاز با همراهی دادگستری، تصریح کرد: آبفای اصفهان رویدادهای کارآفرینی هم نت آب و هم نت فاضلاب را با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار کرد و در همکاری با شرکتهای دانش بنیان، پروژه حذف بوی نامطبوع تصفیه خانه ها و منهول های فاضلاب شهری با تکنولوژی نانوکامپوزیت را اجرا کردیم.

مدیر عامل آبفای استان اصفهان با اشاره به وجود ایستگاه های متعدد تله متری و پایش فشار در شبکه توزیع آب، گفت: 850 کیلومتر شبکه توزیع آب اصفهان نشت یابی و این عملیات منجر به صرفه جویی 100 لیتر بر ثانیه آب شده است.

در ادامه اکبریان به معرفی نیازهای فناورانه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان پرداخت و توضیح داد: با توجه به ماهیت سیلابی رودخانه زاینده رود در بالادست، شناسایی کانونهای افزایش کدورت رودخانه در مواقع بارندگی و سیلاب و ارائه راه حل های علمی و اجرایی با لحاظ الزامات زیست محیطی می تواند به رفع این چالش کمک کند.

وی گفت: بررسی و ارائه راه حل به منظور تصفیه و افزایش کیفیت منابع آب زیرزمینی (شور و نیتراته) به صورت محلی جهت استفاده در جوامع کوچک، از دیگر نیازهای فناورنانه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان است.

مدیر عامل آبفای استان اصفهان افزود: نیاز است که طراحی و ساخت و یا ارائه طراحی مفهومی تجهیزات ویژه جهت استفاده در عملیات های لوله گذاری، نصب شیرآلات و تعمیرات خطوط لوله در اقطار مختلف ( به ویژه اقطار بالای 500 میلی متر) بیشتر مد نظر پژوهشگران قرار گیرد.

اکبریان با اشاره به اینکه مخازن شهر اصفهان به ازای هر اشتراک نیازمند یک مترمکعب ذخیره است، توضیح داد: طراحی و ساخت ماشین آلات و ربات های شست و شو و لایروبی مخازن و مجاری انتقال در حین بهره برداری به افزایش راندمان مخازن منتج خواهد شد.

وی در بخش دیگر گزارش خود به نیازهای فناورانه این شرکت در حوزه فاضلاب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 31 تصفیه خانه در مدار بهره بردای فاضلاب قرار دارد که در آینده نزدیک تصفیه خانه تیران هم به بهره برداری می رسد که جمعیت بالغ بر 3 میلیون و 285 هزار معادل 67 درصد جمعیت استان را تحت پوشش قرار می دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: تولید برق از بیوگاز لجن تصفیه خانه های فاضلاب، ساخت پلی الکترولیت برای آماده سازی لجن تصفیه خانه های فاضلاب بخشی از نیازهای فناورانه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه