English

رئیس پلیس راهور استان اصفهان خبرداد؛

اعمال قانون ۷ هزار خودرو در طرح زوج و فرد اصفهان

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان گفت: در فاصله زمانی 14 تا 23 آبان ماه حدود 7 هزار خودرو که به صورت غیر مجاز وارد محدوده طرح زوج و فرد شهر اصفهان شده بودند مورد اعمال قانون گرفتند.

اعمال قانون 7 هزار خودرو در طرح زوج و فرد اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ علی اصغر زارع بیان داشت: در روزهای اخیر که شاهد افزایش آلودگی هوای شهر اصفهان بودیم وهمین امر هم منجر به خانه نشین شدن شهروندان آسیب پذیر و تعطیل شدن مدارس و مراکز آموزشی شد مجموعه پلیس راهور براساس وظایف و تکالیف قانونی خود اقداماتی را به منظور کاهش آلودگی هوا در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: در این خصوص طرح وِیژه ای شامل جلوگیری از ورود خودروهای غیر مجاز به محدوده زوج و فرد، جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی از 14 آبان ماه عملیاتی شد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: راه اندازی مجدد طرح زوج و فرد در مقطع صبح ها علاوه بر عصرها که همیشه برقرار بود باعث کاهش تردد ها در محدوده هسته مرکزی شهر اصفهان شد اما برخی از رانندگان متاسفانه به این طرح بی تفاوت بودند که هم توسط دوربین ها و هم به صورت فیزیکی توسط ماموران پلیس راهور مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه جریمه هر بار ورود غیر مجاز به محدوده طرح زوج و فرد را 105 هزار تومان اعلام کرد و گفت: در فاصله زمانی 14 تا 23 آبان ماه حدود 7 هزار خودرو که به صورت غیر مجاز وارد محدوده طرح زوج و فرد شهر اصفهان شده بودند مورد اعمال قانون گرفتند.

سرهنگ زارع از شناسایی حدود 600 دستگاه خودروی دودزا در همین مدت خبر داد و اظهار داشت: به منظور جلوگیری از تردد این خودروها پلاک آنها فک شده و بر روی آنها پلاک تعمیری نصب شد تا هر موقع نسبت به رفع نقص خودروی خود اقدام کردند به پلیس راهور مراجعه و پلاک اصلی خود را دریافت کنند.

این مقام انتظامی با یان اینکه در مدت مذکور تعداد 700 دستگاه خودرو هم در اثر نداشتن برگ معاینه فنی اعمال قانون شدند خاطر نشان کرد: در این روزها همراهی و مشارکت خوبی را از سوی شهروندان شاهد بودیم که ضمن تشکر از آنان می خواهم که این همکاری ها را تداوم ببخشند تا شاهد روزهای پاک و آری از آلودگی هوا در شهرمان باشیم.

سرهنگ زارع در خاتمه چند توصیه هم به شهروندان کرد و گفت: از شهروندان می خواهم حتی المقدور از ناوگان عمومی برای عبور مرور خود استفاده کنند چرا که این کار هم در جهت پیشگیری از ترافیک و شلوغی معابر شهری و هم در کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار خواهد بود. همچنین به رانندگان توصیه می کنم اگر در اثر آلودگی هوا طرح زوج و فرد اجرایی شد حتماً به زمان اجرای این طرح توجه کنند تا دچار مشکل نشوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه