English

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان اصفهان خبرداد؛

برگزاری همایش ملی مدیریت انرژی در ساختمان در اصفهان

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان اصفهان از برگزاری همایش ملی مدیریت انرژی در ساختمان در استان اصفهان خبر داد.‌

برگزاری همایش ملی مدیریت انرژی در ساختمان در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سیدحسین محمودیه اظهار کرد: این اداره کل در چارچوب دبیرخانه بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان در نظر دارد همایش ملی مدیریت انرژی در ساختمان را در استان اصفهان برگزار کند.

وی افزود: این همایش با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان و با حضور مقامات استانی و کشوری در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه  ۸، ۹ و ۱۰ آذرماه ۱۴۰۲ در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) برگزار می‌شود.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: از اول مهرماه ۱۴۰۲ هرگونه تمدید و ارتقای پروانه مهندسی منوط به گذراندن دوره مبحث ۱۹ بوده که این دوره آموزشی از همان ابتدای مهرماه به صورت کلاس آموزشی در استان برقرار شده، لیکن با توجه به تعداد زیاد متقاضیان، پیگیری‌های لازم انجام و مجوز برگزاری این دوره آموزشی از وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان دبیرخانه ملی انرژی اخذ شد.

وی با بیان اینکه این همایش دارای امتیاز اخذ گواهی جهت تمدید و ارتقای پروانه اشتغال به کار مهندسی است، عنوان کرد: همایش فوق مرتبط با رشته‌های چهارگانه عمران، معماری، برق و مکانیک بوده و افرادی که در این همایش به صورت حضوری یا غیرحضوری شرکت و آزمون حضوری پایان دوره را با موفقیت سپری کنند، گواهی آموزشی پایان همایش را دریافت می‌کنند که برای ارتقا یا تمدید پروانه در کل کشور قابل‌قبول است.

محمودیه گفت: متقاضیان سراسر کشور امکان ثبت‌نام برای همایش ملی مدیریت انرژی در ساختمان را دارند و آزمون آن به‌طور هماهنگ در سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها برگزار می‌شود.

به‌گفته وی، محورهای همایش شامل ویرایش جدید  مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان، کاربرد انرژی‌های تجدیدپذیر در ساختمان، مدل‌سازی و رتبه‌بندی ساختمان‌ها، انواع ساختمان‌های پایدار، مدیریت و ممیزی انرژی در ساختمان‌ها، نقش بهره‌وری و بازیافت آب در ساختمان پایدار است.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان اصفهان از دیگر محورهای این همایش به مصالح و تجهیزات نوین ساختمانی در بهینه‌سازی مصرف انرژی، معماری و شهرسازی پایدار و اقلیم، راهکار توسعه و پیاده‌سازی BIM در صنعت ساخت، نقش ساختمان‌های هوشمند در بهره‌وری انرژی و نقش و جایگاه سیاست گذاری بخش حاکمیتی، دولتی و خصوصی در بهینه‌سازی مصرف انرژی اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه