English

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان خبرداد؛

فوت ۲۳ عابر پیاده در سوانح رانندگی شهر اصفهان در ۶ ماهه امسال

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان از فوت 23 عابر پیاده در سوانح رانندگی شهر اصفهان طی مدت نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: این رقم 3 نفر کمتر از مدت مشابه سال قبل بود.

فوت 23 عابر پیاده در سوانح رانندگی شهر اصفهان در 6 ماهه امسال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ اصغر زارع بیان داشت: براساس آمارهای بدست آمده طی 6 ماهه اول سال جاری تعداد 23 نفر عابر پیاده براثر سوانح رانندگی در شهر اصفهان جان خود را از دست دادند که البته این رقم 3 نفر کمتر از مدت مشابه سال قبل بود.

وی با بیان اینکه 97 درصد عابران در خیابان اصلی و 3 درصد در بزرگراه جان باختند افزود: بزرگراه ها و منطقه 5 هر کدام با 4 نفر و مناطق 6 و 15 نیز هر کدام با 3 نفر بیشترین مناطق دارای عابران پیاده جان باخته بودند.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان بیشترین روز از نظر وقوع تصادفات برای عابران پیاده در شهر اصفهان روز شنبه و بیشترین ساعات وقوع تصادفات عابران پیاده نیز 8 تا 10 صبح بوده است.

سرهنگ زارع با بیان اینکه بیشترین علت تامه تصادفات عابران پیاده عدم توجه به جلو ازسوی رانندگان بوده در خصوص سهم تقصیر در جان باختن عابران پیاده گفت: در بررسی دقیق کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی مشخص شد تنها در 3 درصد از حوادث، عابران پیاده جان باخته مقصر بوده و در 97 درصد از این حوادث، عابران پیاده مقصر شناخته نشدند.

این مقام انتظامی بیشترین سن عابران جان باخته در سوانح رانندگی شهر اصفهان را افراد 65 سال به بالا عنوان کرد و گفت: این موضوع نشان می دهد که افراد سالمند و کهنسال نیازمند مراقبت بیشتری هستند و رانندگان هم بایستی ضمن رعایت سرعت مجاز و مطمئنه در راه های درونشهری در مواجه با افراد سالمند دقت و مراقبت داشته و با احتیاط بیشتری اقدام به رانندگی کنند تا انشاء الله دیگر شاهد این دست از حوادث در شهر و استان خود نباشیم.

سرهنگ زارع با بیان اینکه عابران پیاده آسیب پذیرترین کاربران ترافیک به شمار می آیند اضافه کرد: به علت محدود شدن دید رانندگان در شب بیشترین میزان تصادفات خودروها با عابران پیاده در هنگام شب رخ می دهد .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی دیده شدن عابران پیاده توسط رانندگان را در کاهش تصادفات این افراد بسیار مهم عنوان کرد و اظهار داشت: استفاده عابران پیاده از پل های عابر پیاده، عبور عابران از خط کشی های سفید عابر پیاده، استفاده از رنگ های بازتابنده نور، نوارهای شب رنگ و ...، پوشیدن لباس های رنگ روشن در شب می تواند خطرات تصادف برای عابران پیاده را کاهش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه