English

برگزاری مسابقات چوگان در افتتاحیۀ نشست میراث ناملموس اصفهان+ تصاویر

میدان جهانی امام اصفهان امروز میزبان نشست میراث ناملموس اصفهان با بازی چوگان بود.

برگزاری مسابقات چوگان در افتتاحیۀ نشست میراث ناملموس اصفهان+ تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، نشست تخصصی زیر منطقه‌ای «میراث فرهنگی ناملموس و تاب آوری در برابر تغییرات اقلیمی و تأثیرات آن در آسیای غربی و مرکزی، با تأکید ویژه بر نقش فعالان غیر دولتی» در اصفهان برگزار شد.

رئیس مرکز مطالعات میراث ناملموس اسیای غربی و مرکزی یونسکو در افتتاحیه نشست میراث ناملموس اصفهان با بیان اینکه بازی چوگان که از اثار ناملموس کشورمان است، گفت: بازی چوگان در سازمان یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

چوگان 6

آتوسا مومنی بیان کرد: این نشست برای تبادل تجربیات زیستی کشور‌های منطقه از جمله تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، ترکیه، افغانستان و ارمنستان و با مشارکت مرکز شبکه سازی حفاظت از میراث ناملموس کره جنوبی که همتای مرکز میراث ناملموس تهران است برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نخستین اثر جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی یونسکو زیرشاخه میراث فرهنگی ناملموس، نوروز به عنوان یکی از بزرگترین پرونده‌های چند ملیتی جهان است.

چوگان 4

رئیس مرکز مطالعات میراث ناملموس اسیای غربی و مرکزی یونسکو بیان داشت: ما نمود‌هایی مانند یلدا، موسیقی‌های ایرانی و بافت فرش فارس و کاشان را در فهرست جهانی داریم.

به گزارش موج؛ باتوجه به جایگاه چوگان در میراث ناملموس بشری، این همایش بین المللی، امروز با اجرای بازی نمادین چوگان در میدان امام اصفهان افتتاح شد.

در دوازدهمین نشست کمیته بین‌الدول یونسکو برای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس که ۱۶ آذرماه ۱۳۹۶ (دسامبر ۲۰۱۷) در کره جنوبی برگزار شد، «چوگان بازی سوار بر اسب همراه با روایتگری و موسیقی» و «هنر ساختن و نواختن کمانچه» به نام ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

چوگان 11

چوگان از ورزش‌های کهن ایرانی است که امروزه به ورزشی جهانی تبدیل شده است.

نام چوگان از نام چوبی که در آن استفاده می‌شود برگرفته شده و این رشته به دلیل رواج در میان پادشاهان و بزرگان به بازی شاهان معروف است.

گفتنی است؛ بازی چوگان از حدود ۶۰۰ قبل از میلاد در ایران شکل گرفت و در زمان هخامنشیان بازی می‌شده است.

چوگان3

چوگان 7

چوگان 5

چوگان 10

چوگان 6

چ.گان 9

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه