English

رئیس فدراسیون چوگان جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرگزاری موج:

استان اصفهان دارای ظرفیت بالایی در ورزش چوگان است / بخش خصوصی برای توسعه و ترویج چوگان به میدان بیاید

رئیس فدراسیون چوگان جمهوری اسلامی ایران گفت: در ورزش چوگان استان اصفهان دارای ظرفیت بالایی است که در این راستا باید بخش خصوصی برای توسعه و ترویج چوگان به میدان بیاید.

استان اصفهان دارای ظرفیت بالایی در ورزش چوگان است / بخش خصوصی برای توسعه و ترویج چوگان به میدان بیاید

ابراهیم نوزایی همزمان با هفته نکوداشت اصفهان و برگزاری مسابقات استانی چوگان در میدان تاریخی نقش جهان در سفر به اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، با اشاره به اینکه در همه دنیا اصفهان را به خواستگاه چوگان می شناسند و بسیار از کشورهای اروپایی علاقه خاصی به این شهر دارند گفت: چوگان علاوه بر اینکه ورزشی شاد و مهییج است یک فرهنگ است که باید به این فرهنگ و میراث نامملوس توجه ویژه ای صورت گیرد .

وی با اشاره به اینکه چوگان اولین و اصیل ترین ورزش دنیاست که افتخار آن برای ما ایرانی هاست که ثبت یونسکو شده است ، افزود: متاسفانه در سنوات قبل چوگان رونقی نداشت و چند سالی است که فدراسیون این ورزش  تشکیل شده است لذا در همین مدتی که از فعالیت فدراسیون چوگان می گذرد نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در سال ۹۶ بود که بازی های مقدماتی جام جهانی چوگان به میزبانی اصفهان و با حضور تیم های پاکستان،هند ، آفریقا و ایران برگزار شد همچنین در سال ۹۸ تعداد استان هایی که دارای تیم های چوگان بودند ۶ استان بود در حالی که اکنون ۱۸ استان دارای تیم چوگان هستند .

وی با بیان اینکه استان اصفهان به سبب جایگاه دیرینه ای که در زمینه چوگان دارد بعد از استان تهران و البرز سومین جایگاه را در کشور در رابطه با چوگان دارد، گفت: انتظار داریم که از این ورزش در استان اصفهان حمایت شود چرا که چوگان می تواند گردشگران زیادی را هم به این شهر جذب کند.

رییس فدراسیون چوگان با اشاره به اینکه چوگان اکنون در حال طی کردن سیر صعودی خود است، گفت:بازی چوگان متفاوت تر از هر نوع بازی و ورزش دیگر در کشور است این رشته ورزشی هم به جهت اصالت و هم مهییج بودن به ابزار و امکانات گرانی هم نیاز دارد که شامل زمین چمن استاندارد و اسب ماهر است .

وی تاکید کرد:در حال حاضر یک زمین چمن ۷ الی ۸ برابر زمین فوتبال و حدود ۶ هکتار مساحت نیاز دارد در حالی که فقط ۸ بازیکن در این زمین بازی می کنند .

 نوزایی افزود: تامین زیر ساخت های این ورزش به دلیل هزینه بر بودن بالا در توان ادرات کل تربیت بدنی استان ها و حتی فدراسیون چوگان نیست و لذا باید کار را به دست مردم بسپاریم و سرمایه گذار بخش خصوصی جذب کنیم .

رییس فدراسیون چوگان کشور با اشاره به اینکه استان ها دارای ظرفیت های متفاوت در بحث چوگان هستند بیان داشت: اصفهان نسبت به سایر استان ها از ظرفیت بالایی در چوگان برخوردار است چرا که میدان نقش جهان اصفهان نماد چوگان ایران و جهان است.

مسابقات نوروزی چوگان در اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه