English

مدیر کل تربیت بدنی استان اصفهان در گفتگو با خبرگزاری موج:

توجه به ورزش چوگان توجه به توسعه میراث نامملوس ملی است

مقارن با نکوداشت اصفهان مسابقات استانی چوگان در میدان تاریخی امام اصفهان امروز۷ اردیبهشت ماه با حضور تیم هایی از شهرستان های خمینی شهر،شاهین شهر،برخوار و اصفهان و غیره باحضور رئیس فدراسیون چوگان ،مدیر کل تربیت بدنی استان اصفهان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد .

توجه به ورزش چوگان توجه به توسعه میراث نامملوس ملی است

مدیر کل تربیت بدنی استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، با اشاره به برگزاری مسابقات چوگان در میدان تاریخی امام اصفهان که چند سالی است مقارن با هفته نکوداشت اصفهان با محوریت شهرداری اصفهان برگزار می شود ، گفت: از دیر باز اصفهان خواستگاه چوگان در کشور و دنیا بوده است از این رو با ثبت این ورزش در فهرست میراث نامملوس یونسکو اهمیت این ورزش در استان اصفهان چندین برابر شده است.

جواد محمدی با اشاره به اینکه چوگان میراث نامملوس ماست و توسعه میراث ملی را به دنبال دارد بیان داشت:خواستگاه چوگان در ایران شهر اصفهان است .

وی افزود: هیات چوگان از بدو شروع و در ادوار مختلف تمامی تلاشش این بوده  ورزش چوگان را احیا کند و با شناسایی استعداد ها و جذب علاقمندان به این رشته ورزشی زمینه های شکوفایی و رونق این رشته ورزشی را فراهم نماید .

این مقام مسئول در پاسخ به خبرنگار موج در رابطه با شهرستان هایی که در اصفهان توانایی پرورش چوگان بازان را دارند، توضیح داد: در برخی از شهرستان ها که به لحاظ موقعیت جغرافیایی و شرایط دارا بودن اسب در رده های خوبی قرار داشتند مانند شهرستان های برخوار، شاهین شهر، خمینی شهر، فریدن، خوانسار،سمیرم، مبارکه، فلاورجان،گلپایگان و غیره زیر ساخت هایی فراهم شده است حتی در برخی شهرستان ها علاوه بر هیات چوگان در صدد  تهیه مانژ هستیم اما به طور کلی ورزش چوگان به دلیل هزینه بر بودن نیاز به حضور سرمایه گذار بخش خصوصی دارد چرا که با بودجه های دولتی نمی توان برای رشد و توسعه این ورزش گام موثری برداشت .

‌محمدی با اشاره به اینکه حمایت های ادارات کل تربیت بدنی در استان ها از ورزش چوگان مادی و معنوی است، ادامه داد: اما در بضاعت مادی فقط در حد هزینه های کوچک زمین چمن استاندارد و اسب چوگان باز حرفه ای از ضروریاتی است که فقط با کمک مردم و بخش خصوصی امکان پذیر است .

مدیر کل تربیت بدنی استان اصفهان با اشاره باینکه زمینه برگزاری مسابقات استانی برای برخی از تیم های اصفهان فراهم شده است، اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان نیز به نوبه خود شرایط توسعه این رشته ورزشی فرهنگی و مهیج را در هر شهری که آمادگی و اشتیاق علاقمندان وجود داشته باشد را فراهم خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه