English

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان خبرداد؛

آغاز به‌کار اولین ماشین جاروزنی کم‌عرض کشور در اصفهان

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان از آغازبه‌کار اولین ماشین جاروزنی کم‌عرض کشور در اصفهان خبر داد.

آغاز به‌کار اولین ماشین جاروزنی کم‌عرض کشور در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مهدی بقایی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تا یک‌ماه آینده اولین ماشین جاروزنی کم‌عرض در کشور برای نظافت معابر و کوچه‌های کم‌عرض در اصفهان آغاز به‌کار می‌کند.

وی بیان داشت: زباله‌گردی یکی از معضلات چندسال اخیر است که موجب کثیفی معابر می‌شود. از ابتدای مهرماه امسال نسبت به شست‌شوی کوچه‌ها و معابر در محلات اقدام شده است.

این مقام مسئول با اشاره به بهره برداری تصفیه خانه پساب سپاهان‌شهر در پایان مهر ماه افزود: تصفیه‌خانه‌ای با قابلیت نانواوزون در روزهای آینده به‌صورت آزمایشی در اصفهان راه‌اندازی می‌شود که انقلابی در حوزه تصفیه پساب خواهد بود.

مهدی بقایی بابیان اینکه جمع آوری پسماندهای شهری در افق آینده شهرداری اصفهان هوشمند خواهد بود، اظهارداشت: افق ما برای سال ۱۴۱۰ تفکیک زباله تر و جداسازی اجزایی نظیر منسوجات از زباله تر است که بسیاری از کشورهای جهان نسبت به انجام آن اقدام کرده‌اند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: شهرداری اصفهان باید تا سال ۱۴۱۰ از تولید ۲۰۰ تُن زباله شهری در روز بکاهد که از هم اینک تا هفت سال پیش رو باید برای فرهنگ سازی بین شهروندان بکوشیم.

این مقام مسئول گفت: در هر ۲۰۰ تن زباله، ۵۰ تن شیرابه، ۵۰ تن مواد سلولوزی، ۲۰ تا ۳۰ تن منسوجات و ۵۰ تا ۶۰ تن تفاله چایی وجود دارد که همه این موارد قابل جداسازی از پسماند تر است.

وی با اشاره به ایجاد تحول در الگوی جمع‌آوری پسماندهای خشک در شهر اصفهان گفت: از این پس تمامی شهروندان اصفهانی می‌توانند با مراجعه به نرم‌افزار اصپاک به آدرس isfpak.com یا سامانه اصفهان من به آدرس app.isfahan.ir درخواست خود جهت جمع‌آوری پسماندهای خشک از درب منزلشان را ثبت نموده و بیمه رایگان آتش‌سوزی دریافت کنند.

بقایی بیان کرد: با همکاری بخش خصوصی، ناوگان مجهزی جهت جمع‌آوری مواد بازیافتی در تمامی نقاط شهر تدارک دیده شده و ماموران مراجعه کننده، حجم مواد بازیافتی تحویل گرفته شده از هر شهروند را به دقت ثبت و در نرم‌افزار وارد می‌کنند تا در صورت رسیدن به حجم ۲۵ کیلوگرم، بیمه رایگان آتش‌سوزی به مبلغ ۱۴ میلیارد ریال برای شهروند صادر گردد.

این مقام مسئول با بیان اینکه این سامانه آغازگر تحولی عظیم در حوزه پسماند خشک و پسماند تر در اصفهان است، افزود:ایجاد ظرفیت جمع‌آوری پوست میوه از ویژگی‌های مهم اصپاک است که گام‌موثری در این زمینه را رقم خواهد زد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره باینکه اصفهان در زمینه جمع‌آوری پسماند خشک در کشور پیشرو است، بیان کرد:  امروز تمرکز ما بر کاهش تولید، تفکیک و جمع‌آوری مطلوب‌ پسماند تر قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه