English

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری سازمان مدیریت پسماند خبر داد:

طراحی لندفیل مطمئن پزشکی برای ۲۰ سال آینده در اصفهان

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: طراحی لندفیل مطمئن پزشکی به گونه ای صورت گرفته که پاسخگوی نیاز شهر اصفهان برای 20 سال آینده باشد.

طراحی لندفیل مطمئن پزشکی برای 20 سال آینده در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، فرشاد مستأجران بیان کرد: به منظور مدیریت هرچه بهتر پسماندهای بیمارستانی و جلوگیری از خطرات و تهدیدهای جدی این پسماندها برای بهداشت، سلامت شهروندان و محیط  زیست، سازمان مدیریت پسماند اصفهان طراحی یک لندفیل مطمئن پزشکی با گروهی از اعضای هیئت علمی دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان منعقد کرده است.

وی افزود: علی رغم این که سازمان مدیریت پسماند اصفهان در این خصوص مسئولیت قانونی ندارد، اما در راستای مسئولیت اجتماعی خود، در اردیبهشت ماه 98 قراردادی را به منظور طراحی یک لندفیل مطمئن پزشکی با گروهی از اعضای هیئت علمی دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان منعقد کرده که مراحل طراحی این پروژه در آبان ماه سال جاری به اتمام رسیده است.

وی در خصوص جزییات این طرح بیان کرد: این طراحی از لایه های ژئوممبران و ژئوتکستایل و رس کوبی جهت ممانعت از نفوذ شیرابه به داخل زمین و آلودگی آب های زیرزمینی استفاده شده و لاینرها و مخازن جمع آوری شیرابه و نیز لوله های جمع آوری گازهای حاصل از تجزیه پسماندهای آلی در آن لحاظ شده است.

مهندس مستأجران افزود: همچنین در طراحی سلول های دفن پسماندهای بیمارستانی، تمامی اصول و مقررات زیست محیطی و بهداشتی لحاظ شده و با استانداردهای جهانی مطابقت دارد.

به گفته وی با اتمام طراحی لندفیل مطمئن پزشکی، فراخوان مناقصه آن به زودی از طریق سازمان مدیریت پسماند اصفهان منتشر خواهد شد.

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: احداث لندفیل مطمئن جهت مدیریت پسماند پزشکی که برای اولین بار در شهر اصفهان انجام خواهد شد، علیرغم اینکه هزینه زیادی را به شهرداری تحمیل می کند ولی به دلیل جلوگیری از بروز خطرات بهداشتی این پسماندها برای شهروندان، گامی مهم در جهت مدیریت صحیح پسماندهای بیمارستانی خواهد بود که از ایجاد آلودگی و خسارات جبران ناپذیر به محیط زیست شامل خاک و آب-های زیرزمینی جلوگیری می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه