English

امام جمعه اصفهان:

ابهت رژیم غاصب صهیونیستی در دنیا ریخت

امام جمعه اصفهان با بیان این که رژیم صهیونیستی پروایی از کشتار و تخریب خانه های مردم غزه ندارد گفت: به هر صورت کار اساسی انجام گرفت و ابهت رژیم صهیونیستی را در دنیا به هم زد.

ابهت رژیم غاصب صهیونیستی در دنیا ریخت

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان ضمن تبریک عملیات پیروزمندانه جبهه مقاومت فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیستی، این عملیات را ضربه کاری و محکم بر پیکره امنیتی رژیم صهیونیستی بیان کرد و اظهار داشت: گنبد آهنی  و امنیتی که رژیم صیونیستی تصور داشتن آن را داشت، از بین رفت، به طوری که نیروهای فلسطینی برخی از فرماندهان آنها را از رختخواب بیرون کشیدند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت ها و اقدامات ستاد باسازی عتبات عالیات استان عنوان کرد:  اصفهان در مسلئه کمک به مستضعفان و محرومان و یا برگزاری مجالس روضه خوانی زبانزد است و مردم اصفهان ولایی، مذهبی و خیرّ می باشند و این لطف خداوند است. 

وی افزود: کارهای اساسی در ستاد بازسازی عتبات عالیات انجام گرفته است و ما باید به زوّار امام حسین(ع) کمک کنیم، اما باید کار خود را بر این موضوع متمرکز کنید که افرادی که به زیارت اباعبدالله(ع) می روند به راحتی و آبرومندانه زیارت نمایند و مسئله مهم همین است .

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر ارائه خدمات رفاهی به زائران امام حسین(ع) در طول مسیر پیاده روی و زیباسازی این مسیر تصریح کرد: این مانور در دنیا بی بدیل است، در دنیا و در طول تاریخ بشر چنین مانوری سابقه نداشته است و این مانور شیعه بوده و آثار بسیار خوبی دارد و انسان ها به این وسیله جذب شیعه می شوند. 

امام جمعه اصفهان زیارت اربعین و اماکن مقدسه در مسیر پیاده روی را بالاترین تبلیغ برای شیعه عنوان کرد و ادامه داد: این شاید همان است که حضرت زینب(س) درباره آن فرمودند: "افرادی می آیند و این قبر را آباد می کنند" و با این مسئله انسان در می یابد که " یُریدونَ لِیُطفِئوا نورَ اللَّهِ بِأَفواهِهِم "  و خداوند روز به روز این نور را توسعه می دهد و این زیبا است که ما وسیله این کار باشیم تا این نور، نورانی شود و همه جهان را فراگیرد.  

عضو خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: " الخَلقُ عِیالُ اللّه ، فأحَبُّ الخَلقِ إلى اللّه  مَن نَفعَ عِیالَ اللّه " یادآور شد: خدمت به خلق خدا، توفیقی بوده که نصیب هر کسی نمی شود و این که انسان بتواند مال خود را در راه خدمت به امام حسین(ع) و دین خرج نماید کار هر فردی نیست و باید بدانیم هر کاری که انجام می دهیم از سوی خدا است و باید شکر این نعمت را به جای آوریم.  

درابتدای این جلسه برخی از مسئولان مرتبط با همایش عظیم پیاده روی اربعین چون فرمانده سپاه استان  و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان به بیان گزارشی از عمکرد نهاد مربوطه خود در ایام اربعین پرداختند. 

سردار سرتیپ دوم مجتبی فدا، فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان دربخشی از سخنان خود با اشاره به نقش کلیدی مردم در باشکوه برگزار شدن پیاده روی اربعین عنوان کرد: سازماندهی و برنامه ریزی موکب ها خوب است ،اما نقش آفرینی مردم نباید کمرنگ شود و اگر نقش مردم را کمرنگ کنیم سبب دولتی شدن کار می شود و این آسیب بزرگی است 

وی خاطر نشان کرد: نقش آفرینی حضور و مشارکت مردم در داخل و در خارج کشور اهمیت دارد و باید مراقب باشیم با سازماندهی، برنامه ریزی و ساماندهی این نقش را کمرنگ نکنیم 

جعفر عسگری، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان با اشاره به تاثیر اربعین حسینی در بسترسازی  ظهور و تمدن سازی، نگاه محدود به این مراسم را خسارت بار دانست و اظهار داشت: این که ستاد اربعین کشور و ستاد باسازی و توسعه عتبات عالیات با نگاه محدود در یک مقطع زمانی اقداماتی انجام دهند و سپس این کار تعطیل شود این خسارت به بار می آورد. 

وی افزایش جمعیت زائران در هر سال را نیازمند تدبیر همه کشورهای شیعه برای این مراسم عنوان کرد و افزود: لازم است که کشو عراق به عنوان میزبان اصلی و کشور ما و دیگر بلاد شیعه در کنار هم فکر اساسی برای اربعین کنند. 

رئیس ستاد باسازی عتبات عالیات استان در ادمه با تاکید بر لزوم ساماندهی و نظارت دقیق تر روی موکب های نوپا تصریح کرد: روی موکب های نوپا نظارت کلان درست و صحیحی نمی شود و نارسایی هایی در آنها بروز می کند و در عین حال که باید جنبه مردمی آن را حفظ نمود باید قانونمند نیز باشد.

امام جمعه اصغهان

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه