English

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان :

نقش معلم در هویت‌بخشی جامعه غیر قابل انکار است

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان اظهار کرد: نقش معلم در هویت‌بخشی، و پرورش یک جامعه غیرقابل انکار است، براین اساس سرچشمه تعلیم و تربیت هر جامعه، آموزش و پرورش و معلمان آن هستند.

نقش معلم در هویت‌بخشی جامعه غیر قابل انکار است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه مدیریت مدارس شاهد، وظیفه‌ای سنگین‌تر بر دوش است، چراکه خانواده شاهد، دِینی ثقیل بر گردن همه آحاد جامعه دارند، خاطرنشان کرد: رفتار معلم، نوع گفتار و موضع معلم اثری فوق‌العاده در جان دانش‌آموزان دارد، بنابراین یک معلم خوب، چقدر عالی و معلم بد، چقدر بد بوده است.

وی یادآور شد: یک معلم خوب می‌تواند شخصیتی چون امام راحل را برای دنیا تربیت کند. امام راحل همیشه از مرحوم شاه‌آبادی (استاد امام) با الفاظی چون «روحی لک فداک» یاد می‌کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان اظهار کرد: بنابراین نقش معلم در هویت‌بخشی و پرورش یک جامعه غیرقابل انکار است، بر این اساس، سرچشمه تعلیم و تربیت هر جامعه، آموزش و پرورش و معلمان آن هستند.

امام جمعه اصفهان با هشدار نسبت به تبعیت نوجوانان و جوانان از فرهنگ غلط غرب، گفت: در این عرصه آموزش و پرورش و نقش معلم مهم است، غرب سرمایه‌گذاری عجیبی روی نسل نوجوان و دانش‌آموزان ایران زمین کرده است.

در ابتدای این دیدار، محمدرضا ابراهیمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان به بیان گزارش اقدامات، سیاست‌ها و امور انجام شده برای تحصیل بیش از یک میلیون دانش‌آموز در بهار تعلیم و تربیت پرداخت و گفت: بیش از ۱۱۰ هزار معلم رسمی در ۵۷۰۰ مدرسه در سطح استان به این امر می‌پردازند.

وی عنوان کرد: یکی از سیاست‌های اصلی نظام، تحصیل همه افراد در سطح کشور است و بر این اساس ما چند مدرسه یک نفره داریم، همچنین ۷۶ مدرسه شاهد در سطح استان وجود دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: هدف اولیه تشکیل مدارس شاهد، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مکتب اهل بیت است، بر این اساس جشنواره‌ای با نام«پرواز تا بی‌نهایت» به منظور هدف یادشده در سطح کشور و به میزبانی اصفهان برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه