English

دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان خبرداد؛

داوری ۸۳۵ کودک اصفهانی در سی و پنجمین جشنواره کودک

دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از داوری ۸۳۵ کودک اصفهانی در سی و پنجمین جشنواره کودک و نوجوان در اصفهان خبرداد.

داوری ۸۳۵ کودک اصفهانی در سی و پنجمین جشنواره کودک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مجید زین‌العابدین، در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:۵۵۹ اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان ارسال شده که ۳۵۹ اثر از فیلمسازان داخلی و ۲۰۰ اثر از ۳۹ کشور خارجی است.

وی افزود: در بخش رقابتی ۶۲ فیلم به رقابت می‌پردازند که در بخش ملی ۱۴ فیلم بلند، ۱۲ فیلم کوتاه داستانی و ۱۲ فیلم کوتاه پویانمایی و در بخش بین‌الملل ۱۳ فیلم بلند داستانی به رقابت می‌پردازند.

زین العادبدین بیان داشت: فیلم‌ها در ۲ پردیس سینمایی ساحل و چهارباغ برای داوران کودک و نوجوان اکران می‌شود و سینمای سوره روزانه در ۴ نوبت برای مهمانان جشنواره به اکران آثار می‌پردازد.

این مقام مسئول با بیان اینکه سینما سوره نیز روزانه چهار نوبت نمایش برای هنرمندان و اهالی رسانه و مهمانان جشنواره خواهد داشت، افزود: پردیس‌های سینمایی برای دانش‌آموزان روزانه پنج نوبت نمایش خواهند داشت.

افزودن ۵ جایزه ویژه به جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان برای نخستین‌بار

دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان  گفت: برای اولین‌بار ۵ جایزه به این جشنواره اضافه شده است که جایزه ابونصر فارانی و جایزه صلح ازجمله آنهاست.

زین العابدین در خصوص اسامی داوران هنرمند این دوره از جشنواره کودک و نوجوان توضیح داد: رسول صدرعاملی، حامد جعفری، جهانبخش سلطانی، امرالله احمدجو و پوران درخشنده، داوران بخش بلند سینمایی خواهند بود.

وی اضافه کرد: گرامیداشت هنرمندانی همچون منوچهر والی‌زاده و آرش میراحمدی نیز از دیگر برنامه‌های جانبی جشنواره است.

دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ادامه داد: در بخش کوتاه ملی و پویانمایی نیز محمدرضا عرب, روانبخش صادقی و مریم اسمی خانی داوری خواهند شد.

زین العادبدین گفت: همچنین مرضیه برومند، علیرضا خمسه، مونیکا واهی از هندوستان، یرژی موسیکوویچ از لهستان، دراگان میلینکویچ فیمون از صربستان، ملیکا رعیزی از فرانسه، و جو خو آنگ از چین، ۷ داور بخش بلند داستانی را خواهند بود و داوری بخش کوتاه و پویانمایی بین‌المللی نیز به عهده هادی محمدیان، حکمت مُطشر مجید البیدان از عراق، آتیلا ریکاکی از یونان، خِتام سیدعبدالقادر از عمان، و ماریا بِزن کووا از روسیه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه