English

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

توجه ویژه به نهاد خانواده از مهم‌ترین برنامه های آموزش و پرورش استان اصفهان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مسیر رسیدن به حیات طیبه توجه به مناسک و آموزه‌های دینی است که این مهم در دستور کار مدارس و اولیا قرار دارد، توجه ویژه به نقش خانواده یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین نهادهای تربیتی خانواده است.

توجه ویژه به نهاد خانواده از مهم‌ترین برنامه های آموزش و پرورش استان اصفهان است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمدرضا ابراهیمی در نواختن زنگ استانی مهر و مقاومت که در دبیرستان شهید محمدحسین سجاد ناحیه چهار اصفهان گفت: مسیر رسیدن به حیات طیبه توجه به مناسک و آموزه‌های دینی است که این مهم در دستور کار مدارس و اولیا قرار دارد، توجه ویژه به نقش خانواده یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین نهادهای تربیتی خانواده است؛ هرگاه خانواده با مدرسه همراه باشد، تربیت بهتر شکل می‌گیرد.

وی اظهار کرد: دانش‌آموزان آینده‌سازان میهن و تمدن‌سازان نوین ایران اسلامی بوده و معلمان پیشگامان جبهه تعلیم و تربیت هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مهرماه، ماه شکوه و عظمت است، ماه غیور مردی، تزکیه و تعلیم است، افزود: در فضای مقدسی به نام مدرسه حضور پیدا کردیم تا به آموزه‌های دینی و قرآن پایبند باشیم، این در حالی است که آغاز سال تحصیلی جدید مزین با هفته دفاع مقدس شده که یادآور رشادت‌های انسان‌های بزرگ، برگزیده و افرادی است که راه ۱۰۰ ساله را یک شبه پیمودند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد:  لازم است بدانیم آموزه‌های اهل بیت در دفاع مقدس تفسیر شده است، دانش‌آموزان بدانند استان اصفهان ۲۴ هزار شهید گلگون کفن دارد که ۶ هزار نفر از این شهیدان دانش‌آموز هستند.

وی ادامه داد: راه شهیدان راه پرفروغی است و بر ما واجب است که به راه شهیدان توجه و عمل کنیم، آموزش و پرورش در سال پیش‌رو اهداف بلندی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها توجه ویژه به اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین است که در این سند واژه مهمی به نام رسیدن به حیات طیبه وجود دارد که تمام اهداف به آن منتج می‌شود.

وی اضافه کرد: مساجد، هیئت‌های مذهبی، مراکز فرهنگی نیز مکمل تربیت دینی و انسانی است، ارتباط با مسجد در سال تحصیلی جاری باید بیشتر از گذشته باشد، عنصر دانش‌آموز و معلم باید مورد کرامت و عزت و احترام ویژه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: دانش‌آموز با نشاط و شاداب می‌تواند بهتر درس بخواند، پژوهش کند و انسان بهتری باشد، توجه ویژه به پژوهش، علم‌اندوزی، مسابقات علمی و هنری و ورزشی در دستور کار ویژه سال تحصیل جاری در مدارس قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه شعار سال تحصیلی جاری، مهر و مهرورزی نبوی است، گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها که پیامبر اکرم (ص) به آن تاکید کردند، احترام به دیگران، خانواده و معلم است؛ پیامبر اسلام (ص) را به واسطه مهر و محبت و عطوفت رحمةللعالمین نامیدند، لذا اگر بخواهیم پیرو خوبی برای پیامبر باشیم باید مهراندوزی سرلوحه کار ما باشد.

ابراهیمی با بیان اینکه بیش از یک میلیون نفر دانش‌آموز امروز را به نام بهار تعلیم و تربیت آغاز می‌کنند، خاطرنشان کرد: نام شهید سیدمحمدحسین سجاد زینت‌بخش این مدرسه است، افتخار به این نام کنید و وصیت و زندگینامه این شهید و شهدای دیگر را مطالعه کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه