English

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان خبرداد؛

ارائه خدمات و مراقبت های بهداشتی رایگان با تعرفه دولتی در کاشان

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان، از ارائه انواع خدمات و مراقبت های بهداشتی رایگان و با تعرفه دولتی در شهرستان کاشان خبر داد.

ارائه خدمات و مراقبت های بهداشتی رایگان با تعرفه دولتی در کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مسعود دهقانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر خدمات دندانپزشکی، پزشکی، مامایی، بهداشتی، تغذیه، روان شناسی و... در مراکز بهداشتی در حال ارائه می باشد.

وی گفت: خدمات مذکور در تامین، حفظ و ارتقای سلامت نقشی حیاتی دارد و این خدمات به صورت رایگان یا با تعرفه دولتی در حال ارائه به عموم مردم می باشد.

این مقام مسئول افزود: در مراکز بهداشتی ابتدا فرد با مراجعه به مراقب سلامت در خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی از نظر موضوعات مختلف مربوط به سلامت اعم از وضعیت سلامت روان، تغذیه، ابتلا به بیماری های غیرواگیر، سلامت دهان و دندان و... غربالگری می شود و سپس بر اساس مشکل شناسایی شده به سطح بالاتر یعنی پزشک، دندانپزشک، کارشناس تغذیه، کارشناس روان و... جهت بررسی ها و اقدامات تکمیلی ارجاع داده می شود.  

رئیس مرکز بهداشت شهرستان در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر کارشناسان بهداشت محیط نیز در زمینه پیگیری شکایات بهداشتی مردمی بر اساس سامانه 190 و بازرسی از اماکن عمومی، توزیع مواد غذایی و... در مراکز بهداشت در حال ارائه خدمت هستند.

وی ادامه داد: همچنین کارشناسان بهداشت حرفه ای ضمن پیگیری انجام معاینات دوره ای کارکنان و انجام بازدیدهای مربوطه، شکایات مردمی و وضعیت کارگران در زمینه رعایت اصول بهداشتی صنایع و اصناف را پیگیری می کنند.

دهقانی، ضمن اشاره به ارائه خدمات در کل شهرستان به ویژه روستاها و مناطق محروم بیان کرد: بهورزان در خط مقدم خدمت رسانی در خانه های بهداشت روستایی، ارائه دهنده خدمات مراقبتی اولیه بهداشتی در محیط روستاها هستند که در خانه بهداشت فعالیتی مستمر دارند و حوزه فعالیت وی فقط در خانه بهداشت تعریف نشده بلکه «ده گردشی» برای سرکشی و اطمینان از سلامت روستاییان و رفتن به روستاهای اقماری از حوزه ‌های فعالیت آن ها است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان گفت: همشهریان محترم می توانند با دانلود فایل ذیل از انواع خدمات در حال ارائه در مراکز بهداشتی و آدرس نزدیک ترین مرکز خدمات جامع سلامت ، پایگاه سلامت ، خانه بهداشت به محل سکونت خود آگاه گردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه