English

اجرای نمایش رنگ‌ و نیرنگ به میزبانی موسسه مهرتابان مهدوی در اصفهان

نمایش رنگ و نیرنگ به کارگردانی و نویسندگی سید روح الله فهیمی از ۱۶ تا ۲۳ مرداد در اصفهان اجرا می شود.

اجرای نمایش رنگ‌ و نیرنگ به میزبانی موسسه مهرتابان مهدوی در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان،کارگردان و نویسنده نمایش رنگ و نیرنگ در جمع خبرنگاران گفت: نمایش رنگ و نیرنگ به میزبانی موسسه قرآن و عترت مهر تابان مهدوی از ۱۶ تا ۲۳ مرداد در ۱۲ سانس به صورت رایگان در سالن همایش سیتی سنتر اصفهان اجرا می‌شود.

 سید روح اله فهیمی اصفهانی بیان داشت: استادان صدری، بابایی، بدری، زنگل گیاه، رفیعی، فرخانی از بازیگران این نمایش هستند و سانس اول این نمایش از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه شروع و از ۱۹ تا ۲۳ مردادماه این نمایش در دو سانس برگزار می‌شود سانس بعدی از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه در سالن همایش سیتی سنتر آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: دریافت بلیط این نمایش رایگان است و افراد برای شرکت در این اجرا می‌توانند عدد ۱ رو به ۱۰۰۰۲۰۰۸۹۱۰ ارسال کنید و یا به سایت موسسه مهر تابان مراجعه کنند.

فهیمی اصفهانی افزود: خاطرنشان کرد: موسسه مهرتابان معتقد است که  نمی توانیم بر روی اثری که متعلق به اهل بیت علیهم السلام است قیمت بگذاریم و آن را بفروشیم و همچنین هدف ما تبلیغ و ترویج و انتشار معارف اهل بیت علیهم السلام و پاسخگویی به شبهات است کار اقتصادی نیست.

کارگردان و نویسنده نمایش رنگ و نیرنگ عنوان کرد: این نمایش با داستان برخورد اتفاقی یک ناصبی معاند با یکی از شیعیان راستین شروع می‌شود و در بین محاجه و مناظره آنها، با برگشت به گذشته، فضائلی از امیرالمومنین علی علیه السلام بیان و پاسخ به شبهاتی در مورد خلافت و ولایت ایشان داده می‌شود آنها همچون راوی پیش برنده داستان های نمایش هستند و مرد شیعه تلاش می کند با تبیین و روشنگری، مرد معاند را به سمت نور و هدایت سوق دهد ولی مثل اینکه بر قلب او مهری زده شده است.

فهیمی اصفهانی بیان کرد: در صحنه برگشت به گذشته دوران معاویه، دشمنی ها، نقشه ها و نیرنگ‌های معاویه و عمروعاص برای از بین بردن رنگ امیرالمومنین و ریشه های ایجاد بغض و کینه در دلهای شامیان نسبت به امیرالمومنین و همچنین وصیت معاویه به یزید بیان میشود.

او اضافه کرد: در صحنه برگشت به گذشته داستان حجر، نمونه ای از چگونگی روشنگری و مبارزه یاران راستین امیرالمومنین با والیانی که بر منابر، امیرالمومنین را سب و لعن میکردند، نشان داده می شود.

کارگردان نمایش رنگ رنگ نیرنگ گفت: در صحنه برگشت به گذشته دربار یزید، ابتدا قافله اسرا وارد صحنه می‌شوند و سپس اتفاقات تاریخی و روشنگری ابوبرزه اسلمی، یکی از صحابه پیامبر، هدایت شدن و شهادتین گفتن سفیر روم و عالم یهودی و شهادت آنها، خطبه امام سجاد علیه السلام بیان، و نمایش داده می‌شود. 

فهیمی اصفهانی تصریح کرد در نهایت، قصه ی خرابه و حضرت رقیه سلام الله علیها نمایش داده میشود و پس از آن با تشرف مرد شیعه محضر امام زمان علیه السلام، نمایش به اتمام می رسد.

به گزارش موج؛ مدت اجرای این نمایش 95 دقیقه است که در سالن اصلی مجموعه سیتی سنتر با ظرفیت ۱۱۰۰ نفر برگزار می‌شود.

نمایش 2

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه