English

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان:

سد سرداب ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: پیشرفت فیزیکی این سد با حمایت وزرات نیرو و همت نیروهای توانمند به 86 درصد افزایش یافته است.

سد سرداب 86 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان،حسن ساسانی طی بازدیدی از روند اجرایی سد سرداب اظهار کرد: با توجه به شرایط بارش‌ها در سال‌های اخیر و به منظور ذخیره‌سازی آب مازاد رودخانه سرداب در فصول پرباران و رهاسازی آن در فصول کم باران جهت تنظیم آب عبوری از تونل چشمه‌لنگان، تکمیل و بهره برداری از این سد از اولویت های شرکت آب منطقه ای اصفهان در سال جاری است.

وی ادامه افزود: با تأکید مقام عالی وزرات نیرو برای پیشبرد طرح و تکمیل پروژه های آبی استان و با توجه به روند کار انتظار می‌رود بزودی شاهد آبگیری سد سرداب باشیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به این که عملیات اجرایی این سد از مهرماه 1391 آغاز شده است، گفت: عمده عملیات اجرایی سد شامل خاکبرداری بدنه سد به حجم 640 هزار مترمکعب، آب بندی پی سد به میزان 24 هزار متر طول، خاکریزی بدنه سد به حجم یک میلیون و 443 هزار  مترمکعب، خرید  تمام و نصب قسمت عمده از تجهیزات ابزار دقیق و ... انجام شده است.

ساسانی با بیان اینکه ظرفیت این سد حدود ۴۲ میلیون مترمکعب است، گفت:سد سرداب از نوع سنگریزه ای با هسته رسی با ارتفاع 54 متر و طول تاج 820  متر در روستای سرداب  و جنوب شهر فریدون شهر در غرب استان اصفهان واقع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه