English

به مناسبت فرارسیدن ماه محرم؛

کتاب شارستان"مرثیه اباعبدالله الحسین "منتشر شد

به مناسبت فرا رسیدن ایام ماه محرم کتاب شارستان مرثیه اباعبدالله‌الحسین(ع) تالیف دکتر مجید زجاجی در کاشان به چاپ رسید.

کتاب شارستان"مرثیه اباعبدالله الحسین "منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، کتاب شارستان مرثیه اباعبدالله‌الحسین(ع) تالیف دکتر مجید زجاجی در 765 صفحه با موضوع شرح اعتقادی سیاسی بر دوازده ‌‌بند محتشم کاشانی که با حمایت خانواده شهید حمیدرضا حسن‌زاده از سوی انتشارات کوثریه کاشان به چاپ رسید.

مجید زجاجی نویسنده کتاب شارستان گفت: چاپ کتاب شارستان مرثیه اعبدالله‌الحسین(ع) شاید بدیع‌ترین و بی‌نظیرترین کاری است که در این حوزه فرهنگی و آیینی شکل گرفته و بر دفتر افتخارات کاشان افزوده شده است.

استاد حوزه و دانشگاه نویسنده کتاب شارستان گفت:تنها اشعاری که در جهان برای حضرت امام حسین(ع) به شهرت خاص رسیده اشعار محتشم کاشانی است.

مجید زجاجی کاشانی  با بیان  اینکه اشعار محتشم ۱۲ بند دارد، گفت:این اشعار تنها جنبه شعری نداشته بلکه مورد عنایت اهل بیت(ع) است و در کتاب «شارستان مرثیه» اشعار محتشم را باتوجه به قرآن و روایات معتبر توضیح داده ایم.

نویسنده کتاب «شارستان مرثیه» بیان کرد: کتاب ۷۶۰ صفحه داشته و برای نگارش آن از ۳۰۰ مرجع از کتاب های شیعه و اهل سنت استفاده شده است.

وی اظهار کرد:محتشم کاشانی ۵۰۰ سال قبل این اشعار را خوانده و هنوز هم این اشعار تازگی دارد،

محتشم کاشانی از مفاخر و شاعران نامدار آیینی در دوره صفویه است که مرثیه ترکیب بند عاشورایی و مشهور این شاعر بلندآوازه «باز این چه شورش است»، در مصیبت واقعه‌ کربلا و سید و سالار شهیدان، امام حسین (ع)، در ضمیر هر ایرانی با شور و شعور حسینی غوغا می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه