English

رئیس سازمان تامین اجتماعی آران و بیدگل خبرداد؛

کاهش ۷۵ درصدی بیمه بیکاری در سه ماهه سال جاری

رئیس سازمان تامین اجتماعی آران و بیدگل از کاهش ۷۵ درصدی بیمه بیکاری و رشد ۳ درصدی بیمه اجباری خبر داد.

کاهش ۷۵ درصدی بیمه بیکاری در سه ماهه سال جاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمد جعفری در نشست خبری به مناسبت ۲۵ تیرماه روز تامین اجتماعی با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان «سال مهار تورم و رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری گفت: رشد سه درصدی بیمه اجباری و کاهش 75 درصدی بیمه بیکاری در سه ماهه سال نخست جاری نسبت به سال قبل، نشان از رشد تولید و اشتغال در شهرستان آران و بیدگل دارد.

وی گفت:جمعیت آران وبیدگل نزدیک به ۱۱۰ هزار نفر می باشد که از این جمعیت، طبق آخرین آمار و ارقام حدود ۸۳ هزار و ۹۰۰ نفر مشمول قوانین و مقررات تامین اجتماعی و جزء جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی که از خدمات متنوع بیمه ای ودرمانی بهره مند می باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: تعداد مسمتر بگیران شهرستان آران وبیدگل بالغ بر ۷ هزارو ۳۰۰ نفر اعم از بازنشستگان،از کار افتاده و بازمانده  می باشند 

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی  در سه حوزه" بیمه ای، درمانی و اقتصادی " به فعالیت می پردازد که حوزه درمانی سازمان به دو صورت فعالیت می کند.

رئیس اداره تامین اجتماعی آران و بیدگل بیان داشت: حوزه درمان یکی از شرکای مهم ما بخش بهداشت و درمان  هستند که خریدار اصلی درمان این بخش سازمان تامین اجتماعی می باشد .

جعفری درباره درمان تامین اجتماعی اظهار کرد: درمان سازمان تامین اجتماعی به دو صورت،مستقیم وغیرمستقیم ارائه خدمات می کند که درمان مستقیم درمانی است که در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی قبل پیروزی انقلاب اسلامی کمتر ۲۰ مرکز بیشتر نداشتیم که  شکرانه پیروزی انقلاب اسلامی نزدیک به ۴۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی در کل کشور دارا هستیم که یکی از مراکز آن مرکز درمانگاه حضرت ابوالفضل آران وبیدگل که متعلق به سازمان تامین اجتماعی می باشد و کلیه خدمات درمانی که در مراکز درمان مستقیم یا بیمارستان سازمان رایگان در اختیار جامعه بیمه شدگان قرار می دهند.

وی در ادامه درباره درمان غیر مستقیم  هم چنین عنوان کرد: درمانی که سازمان تأمین اجتماعی نسبت به انعقاد قرارداد بامراکز درمانی  داروخانه ها و آزمایشگاه یا هر مرکزی که با ما به انعقاد قرارداد پرداختند که بتواند بیمه شدگان و مستمر بگیران به آن مرکز مراجعه و خدمات  درمانی  دریافت نمایند. 

رئیس سازمان تامین اجتماعی در حوزه اقتصادی نیز گفت: سازمان تامین اجتماعی، سازمان مدیریت درآمد-هزینه است و سازمانی است که خودش منابع مورد نیاز برای ارائه خدمات بیمه‌شدگان و مستمری بگیران را تامین می‌کند با مشارکت کارگر و کارفرما و البته بر اساس قانون دولت نیز عنصر سومی است که باید بخشی از منابع را تامین کند.

این مقام مسئول افزود:سازمان تامین اجتماعی خود مدیریت درآمد و هزینه را برعهده داردمجموع منابع سازمان از حق بیمه‌هایی که بیمه شده و کارفرما و دولت پرداخت می‌کند تامین می‌شود.

محمد جعفری در حوزه  بیمه ای نیز گفت: این بخش مرتبط با سازمان و مردم می باشدکه  فعالیت ها وتعهدات وسیعی وجود دارد که این تعهدات در قالب بلند مدت و کوتاه مدت می باشد.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی در قالب مستمری ،بازنشستگی،ازکار افتادگی و بازماندگان.بازنشستگی که سن قانونی که بیمه شده به آن رسیده است ۵۰ سال سن که ۳۰ سال سابقه کار، ۶۰ سال سن ۲۰ سال سابقه و خانم های ۳۰ سال سن با ۴۵ سال سابقه کاری خانم های که با ۲۰ سال سابقه در کارگاه های مشمول قانون کار  با ۴۲ سال سن بازنشسته شوند .

این مقام مسئول بیان داشت : از کار افتادگی که خیلی بیمه شدگان ما حادثه دیده یا بیماری صعب العلاج  می‌گیرند به کمیسیون های پزشکی سازمان مراجعه اگر بیش ۶۶ درصد از مسائل  که در بحث درمان دارند نتواند کار کنند کار افتادگی آنان تایید و مشمول دریافت مستمری می‌شوند. در بحث بازماندگان تعداد یک هزار ۲۶۴ بازماندگان خانم های که همسران خود را از دست  دادند تا پس از مرگ بیمه شده به او و بازماندگانش مستمری تعلق می‌گیرد.

جعفری در مورد وضعیت کارگاه های تحت پوشش آران وبیدگل گفت: تعداد کارگاه های تحت پوشش شهرستان اعم از حقیقی و حقوقی بالغ بر ۲۶۰۰ کارگاه هستند.

 وی در ادامه اظهار داشت:در منطقه آران وبیدگل در بعد دوران کرونا همه کشور تعطیل و دچار بحران بیکاری شد بحران این منطقه سه ماه بیشتر نبود که از اسفند ماه ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ۱۴۰۱ بیمه بیکاری تامین کردیم که بعد از این دوره سه ماه رشد تولید و رشد بیمه شده داشتیم علیرغم اینکه طی سال های اخیر اکثر صنایع و کارگاه ها در تحریم های ظالمانه قرار داشته و این تحدید علیه نظام جمهوری اسلامی باعث شد که به فرصت طلایی تبدیل شود که صاحبان صنایع و کارگاه ها در قالب اشخاص حقوقی و حقیقی بطور شبانه روز در  اقتصاد فعالیت مستمر داشته باشند.

رئیس اداره تامین اجتماعی آران و بیدگل بیان کرد: بر همین اساس با تلاش صاحبان صنایع و همراهی و تعامل مسئولین شهرستان آران و بیدگل آمار بیمه شدگان در اسفند ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل به رشد ۳ درصدی رسید. این موضوع بیانگر آن است که منطقه دارالشهدای آران و بیدگل مستعد هر گونه پیشرفت و تکامل در زمینه های اقتصادی است

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه