English

رییس سازمان تامین اجتماعی خمینی شهر خبر داد:

پرداخت یک سوم حق بیمه مشمولان

رییس سازمان تامین اجتماعی خمینی شهر از پرداخت یک سوم حق بیمه مشمولان خبر داد.

پرداخت یک سوم حق بیمه مشمولان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان محمدعلی روح اللهی اظهار کرد: کارفرمایان می توانند ده درصد حق بیمه مشمولان خود را در سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت پرداخت کنند.

وی در بحث بیمه بیکاری و سایتی که برای ثبت نام اعلام شد، گفت: 10 رسته از اصناف که تحت نظر کارفرما هستند بیمه بیکاری شامل حال آنان می شود.

رییس سازمان تامین اجتماعی خمینی شهر افزود: ده رسته شغلی که برای دریافت بیمه می توانند به سایت مذکور مراجعه کنند، مراکز تهیه و تولید غذاهای آماده که شامل فست فودها، رستوران ها، اغذیه فروشی ها ،بوفه ها ، طباخی ها و قهوه خانه ها و تالارها هستند.

محمدعلی روح اللهی عنوان رسته بعدی را مراکز گردشگری و هتل آپارتمان ها برشمرد خدمات دفاتر گردشگری و مسافرتی نیز شامل بیمه بیکاری می شوند.

وی از دیگر رسته های شغلی خدمات حمل و نقل عمومی که شامل مسافری درون شهری و برون شهری اعم از جاده ای وریلی و دریایی و هوایی است ،نام برد.

رییس سازمان تامین اجتماعی خمینی شهر افزود: مراکز تولید و توزیع پوشاک و کیف و کفش نیز شامل بیمه بیکاری می شوند.

روح اللهی گفت: طبق وزارت کار وتعاون مراکز توزیع آجیل ،خشکبار ، قنادی بستنی وآبمیوه و تولید وفروش صنایع دستی نیز شامل بهره مندی از بیمه بیکاری می شوند.

وی ادامه داد: مراکز توزیع و تولید و فروش صنایع دستی و همچنین مراکز و مجتمع های فرهنگی و آموزشی و مراکز تفریحی و ورزشگاه ها را نیز شامل می شود.

رییس تامین اجتماعی خمینی شهر با بیان این مطلب که کارفرماهای هر ده رسته می توانند لیست های بیمه ماه های اسفند، فروردین و اردیبهشت  را با یک سوم حق بیمه که شامل ده درصد از حق بیمه می شود به  سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند.

روح اللهی با اشاره به این موضوع که مابقی بیمه که بیست درصد است در تیرماه  در چند نوبت اقساطی  تا پایان سال قرار می گیرد، افزود: با این تمهید اصنافی که متضرر شده اند فشار کمتری از لحاظ پرداخت اقساط بیمه بر آنها تحمیل می شود.

وی در ادامه بیان کرد: بیمه بیکاری شامل کسانی می شود که سه درصد بیمه را  کارفرمای آنها پرداخت کرده باشند و کارگاه های خانگی شامل حال بیمه نمی شوند.

رییس تامین اجتماعی خمینی شهر گفت:همچنین مزایای بیمه بیکاری به هنرمندان ، نویسندگان خادمان مساجد ، رانندگان و کارگران ساختمانی تعلق نمی گیرد همچنین افرادی که به شغل قالی بافی نیز مشغولند شامل بیمه بیکاری نمی شوند.

به گزارش موج،  آخرین وضعیت خدمت رسانی مراکز سازمان تامین اجتماعی شهرستان خمینی شهر ، 65 درصد مردم شهرستان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی شهرستان هستند و4 شعبه بانک رفاه در شهرستان به مردم خدمات رسانی می کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه