English

رییس اداره کار شهرستان خمینی شهر خبر داد:

ثبت نام ۱۰ رسته شغلی در سایت بیمه بیکاری

رییس اداره کار شهرستان خمینی شهر از مشمولین بیمه بیکاری و ثبت نام10 رسته شغلی در سایت بیمه بیکاری خبر داد.

ثبت نام 10 رسته شغلی در سایت بیمه بیکاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، جواد محمدی در ارتباط با بیمه بیکاری  اظهار کرد: افرادی که بیمه هستند می توانند با وارد شدن به سایت mcls.goav.ir  و افزودن اطلاعات لازم از بیمه بیکاری بهره مند شوند.

وی گفت: ده رسته شغلی که برای دریافت بیمه می توانند به سایت مذکور مراجعه کنند، مراکز تهیه و تولید غذاهای آماده که شامل فست فودها، رستورانها، اغذیه فروشی ها ،بوفه ها ، طباخی ها و قهوه خانه ها و تالارها هستند.

محمدی عنوان رسته بعدی را مراکز گردشگری و هتل آپارتمان ها برشمرد و افزود: خدمات دفاتر گردشگری و مسافرتی نیز شامل بیمه بیکاری می شوند.

رییس اداره کاروتعاون از دیگر رسته های شغلی خدمات حمل و نقل عمومی که شامل مسافری درون شهری و برون شهری اعم از جاده ای وریلی و دریایی و هوایی است ،نام برد.

وی ادامه داد: همچنین مراکز تولید و توزیع پوشاک و کیف و کفش از دیگر این رسته هاست.

محمدی افزود: طبق وزارت کار وتعاون مراکز توزیع آجیل ، خشکبار ، قنادی بستنی وآبمیوه و تولید وفروش صنایع دستی نیز شامل بهره مندی از بیمه بیکاری می شوند.

رییس اداره کار شهرستان خمینی شهر گفت:مراکز توزیع و تولید و فروش صنایع دستی و همچنین مراکز و مجتمع های فرهنگی وآموزشی و مراکز تفریحی و ورزشگاه ها را نیز شامل می شود.

وی توضیح داد: ده رسته نام برده  تفاهم نامه ای که بین سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار و تعاون در خصوص حوادث غیر مترقبه که موضوع روز  کرونا است و شامل بیمه بیکاری می شوند در دستور کار وزارت کار و تعاون قرار گرفته است.

محمدی بیان کرد: اشخاصی که نزد سازمان تامین اجتماعی پرداخت بیمه دارند شامل این بیمه نمی شوند و کارفرمای اشخاص تحت کار همان کارفرما، حتما باید سه درصد بیمه بیکاری را برای شخص مورد نظر پرداخت کرده باشد.

وی گفت: مشمولین قانون کار نیز می توانند از این بیمه بهره مند شوند وکارگران ساختمانی و رانندگان تاکسی نمی توانند از این بیمه بهره برداری کنند.

محمدی خاطر نشان کرد: بر اساس قانون بیمه بیکاری افرادی که به صورت غیر ارادی از کار اخراج شده ودر آن ده رسته قرار ندارند در هر صنفی می توانند به سایت بیمه بیکاری مراجعه کنند و با ثبت نام در سایت شامل بیمه بیکاری شوند.

رییس اداره کار و تعاون یادآور شد: نیازی به مراجعه حضوری در اداره کار و تعاون و اداره بیمه تامین اجتماعی نیست و با ورود به سایت تمامی مراحل طی می شود واز طریق پیامک یا دریافت کد رهگیری به فرد مورد نظر اطلاع داده خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه