English

استاندار مازندران:

اربعین حسینی، حماسه ای جاوید و مُهر اصالت این مرز و بوم است / اسکان زائران حسینی، مهم ترین موضوع در حال پیگیری است

استاندار مازندران با بیان این که برنامه ریزی ها به سمت و سویی باشد که کمبود و نقصی در مسیر اربعین نداشته باشیم و برای اسکان برنامه ریزی اصولی صورت گیرد، گفت: اربعین حسینی حماسه ای جاوید و مُهر اصالت این مرز و بوم است.

اربعین حسینی، حماسه ای جاوید و مُهر اصالت این مرز و بوم است / اسکان زائران حسینی، مهم ترین موضوع در حال پیگیری است

‎به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید محمود حسینی پور در جلسه ستاد اربعین حسینی مازندران ااظهار داشت: تلاش برای برگزاری هرچه بهتر راهپیمایی اربعین نیازمند برنامه ریزی مفصل برای مسیر هاست.

وی با بیان این که ظرفیت سازی حضور اربعین حسینی باید دوچندان شود، ادامه داد: افق نگاه به آیین اربعین حسینی باید وسیع تر شود.

استاندار مازندران مهمترین مقوله اربعین حسینی را ایجاد زیر ساخت مناسب برای اسکان موقت زائران در مهران دانست و گفت: ستاد اربعین حسینی کشور در این خصوص زمینی را با هماهنگی استانداری ایلام به مساحت سه هزار و ۳۱ متر مربع در نقطه صفر مرزی مهران تحویل استان مازندران داده است که مجوز پروانه ساختمان نیز ازسوی استانداری صادر شد.

وی افزود: نقشه ساخت ساختمان باید طوری طراحی شود تا زائران مازندران بهترین استفاده را در طول سال از آن ببرند.

حسینی پور بررسی همه جانبه در کاربری این طرح را مورد تأکید قرار داد و عنوان داشت: در اجرای طرح باید به امکانات لازم برای یک هزار نفر توجه شود.

وی ابراز داشت: این استان در هشت سال دفاع مقدس با حضور نیروهای بسیجی و رزمنده در جبهه های غرب و جنوب همواره نقش مهمی داشته است، به همین دلیل کاروان های زیارتی که از استان در این مناطق اعزام می شوند باید به بهترین شکل اسکان بیابند.

استاندار مازندران به راه جاده ای آزاده راه کربلا اشاره کرد و بیان داشت: بنابراین باید اسکان موقت زائران در مرز مهران به درستی دیده شود، یعنی باید آشپزخانه مناسب و بزرگ، حسینیه، درمانگاه و ساخت فضای مناسب و اسکان داشته باشیم.

وی با ابراز امیدواری که اربعین حسینی امسال باید با برنامه تر و باشکوه تر از همیشه برگزار شود، افزود: مسیر اربعین مسیر عشق و دل است و بیمه ما در مسیر امام حسین (ع) خواهد بود.

حسینی پور بیان داشت: مردم از ارایه خدمات از سوی موکب های مازندران راضی بودند، امسال نیز به عشق به امام حسین (ع) باید بهترین خدمات را ارایه کنیم و هر گونه نقاط ضعف امسال اربعین حسینی در ارایه خدمات به مردم را برطرف کنیم.

وی با تأکید بر این که اربعین حسینی حرکت مردمی به شمار می رود نه حرکت دولتی، تصریح کرد: نباید جنبه مردمی بودن این مراسم را از آن بگیریم، بنابراین کیفیت خدمات را بالا ببریم و نوآوری و خلاقیت در حرکت اربعین حسینی را عملیاتی کنیم.

استاندار مازندران با تأکید بر این که واحد فضای مجازی اربعین حسینی مازندران راه اندازی شود، اضافه کرد: جوانان را در این امر مهم دخالت و اختیار بدهید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه