English

همزمان با هفته هوای پاک:

نخستین خانه محیط زیست استان اردبیل افتتاح شد

نخستین خانه محیط زیست شهرداری همزمان با هفته هوای پاک در فرهنگسرای یادگار امام شهر اردبیل با هدف توسعه آموزش های مرتبط با محیط زیست و حفاظت از آن افتتاح شد.

نخستین خانه محیط زیست استان اردبیل افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل روز سه شنبه در این آیین با اشاره به گستردگی مخاطبان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل، گفت: توسعه آموزش های مرتبط با حفاظت از محیط زیست از جمله اهداف راه اندازی خانه های محیط زیست در فرهنگسراها است.

حسن قاسم پور از امضای تفاهم نامه بین اداره کل حفاظت محیط زیست استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل خبر داد و افزود: بر اساس این تفاهم نامه، خانه های محیط زیست در تمامی فرهنگسراهای اردبیل با هدف ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست ایجاد خواهد شد.

وی اظهار کرد: هم‌افزایی ظرفیت های علمی، تحقیقاتی و اجرایی طرفین و توسعه زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی مورد نیاز در حوزه محیط زیست از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

او بیان کرد: بدون شک با راه اندازی خانه‌های محیط زیست حساسیت مردم در ارتقای شاخص های سبز شهری افزایش خواهد یافت و شهر سالم‌تری خواهیم داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل احساس مسئولیت مردم در حفظ و نگه داری از محیط زیست را بسیار مهم و قابل توجه ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم با جلب مشارکت عمومی، در مسیر توسعه پایدار گام برداریم.

 

تخفیف معاینه فنی خودروهای سبک استان اردبیل هفته هوای پاک

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل همچنین گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته به مناسبت هفته هوای پاک معاینه فنی خودروهای سبک روز چهارشنبه ۲۸ دی ماه در تمامی مراکز معاینه فنی این استان با ۵۰ درصد تخفیف انجام می‌شود.

قاسم پور انجام بموقع معاینه فنی خودرو را یکی از عوامل مهم در مدیریت منابع آلاینده هوا برشمرد و افزود: با توجه به اینکه حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد آلودگی هوا در کشور توسط وسایط نقلیه و خودروها ایجاد می‌شود، امیدواریم رانندگان با مراجعه به موقع به مراکز معاینه فنی ضمن اطمینان از بی‌نقص بودن خودرو در کاهش آلودگی هـوا هم سهیم باشند.

وی شعار امسال هفته پاک را "تحقق هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی " عنوان کرد و گفت: برنامه‌های متنوعی در نقاط مختلف استان به مناسبت این هفته در حال برگزاری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به عناوین روزهای هفته هوای پاک اظهار کرد: شنبه (۲۴ دی ماه) روز هوای پاک، قانون و دستاوردها، یکشنبه (۲۵ دی) هوای پاک، حمل و نقل عمومی، دوشنبه (۲۶ دی) هوای پاک، سلامت و بهداشت عمومی و سه‌شنبه (۲۷ دی ماه) روز هوای پاک، نظام مدیریت سبز شهرداری‌ها نام‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: چهارشنبه (۲۸ دی ماه) روز هوای پاک، تولید دانش بنیان و اشتغال سبز، پنجشنبه (۲۹ دی ماه) روز هوای پاک، مشارکت و مسولیت اجتماعی و جمعه (۳۰ دی ماه) نیز روز هوای پاک، آموزش، فرهنگ سازی و رسانه نام گرفته‌اند.

قاسم‌پور بیان کرد: تمامی این برنامه ها در راستای ارتقای فرهنگ زیست محیطی و با هدف جلب مشارکت عامه مردم در حفظ و صیانت از محیط زیست در استان برنامه ریزی شده است.

به گزارش ایرنا، از سال ۱۳۷۴ روز ۲۹ دی ماه به عنوان روز ملی هوای پاک و ۲۴ تا ۳۰ دی به نام هفته هوای پاک در ایران نامگذاری شده است، هدف از اعلام روز ملی هوای پاک ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه