English

رئیس سازمان ملی استاندارد:

افزایش ۴۰۰ درصدی صدور نشان حلال

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد از صدور نشان حلال در سال جاری که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۰۰ درصد افزایش داشته است خبرداد.

افزایش 400 درصدی صدور نشان حلال

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، مهدی اسلام پناه  روز یکشنبه در جریان سفر به استان مرکزی افزود: همه ظرفیت‌ها بکار گرفته شده تا نشان حلال استاندارد جمهوری اسلامی تا حد قابل قبولی تقویت و توسعه یابد تا بتوانیم در حوزه بین الملل تجارت قابل توجهی برای واحدهای تولیدی و صنعتی فراهم کنیم.

وی ادامه داد: براساس ارزیابی‌های انجام شده شمار بسیار زیادی از واحدهای تولیدی استان مرکزی در رعایت شاخص‌های استاندارد سرآمد بوده‌اند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اظهارداشت: نقش استاندارد در توسعه اقتصادی بی‌بدیل است و همان طور که تولیدکنندگان نسبت به استاندارد و رعایت شاخص‌های موجود همکاری دارند، سازمان ملی استاندارد نیز حامی تولیدکنندگان است.

مهدی اسلام پناه در بازدید از شرکت هپکو اراک در جمع خبرنگاران، افزود: امید است با حمایت از تولید داخلی با کیفیت بتوانیم شاهد درخشش و به اوج رسیدن شرکت هپکو به عنوان نشان ملی معتبر باشیم.

وی افزود: درحوزه ماشین آلات معدنی اتفاقات خوبی افتاده زیرا نیاز کشور است و استراتژی تولید برمبنای سفارش و نقدینگی قرار گرفته و لازم است در سطح ملی به طور ویژه از شرکت حمایت شود.

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: رعایت معیارهای استاندارد در تولید پیش‌شرط مقاوم سازی اقتصاد ملی است و این مهم باید مورد توجه تولیدکنندگان قرار بگیرد.

مهدی اسلام پناه در نشست با فعالان اقتصادی استان مرکزی در اراک، افزود: رعایت استاندارد و ارتقای کیفیت کالاها و خدمات سبب افزایش رقابت پذیری در بازارهای ملی و بین‌المللی می شود.

وی ادامه داد: برآیند اصلی رعایت استاندارد و تولید محصولات با کیفیت نیز تأثیر مستقیم بر افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی، تسهیل تجارت و توسعه اقتصادی در کشور خواهد داشت.

رئیس سازمان ملی استاندارد بیان کرد: تولید بدون داشتن معیارهای استاندارد، تولید محسوب نمی‌شود بلکه کالای بنجول است، بنابراین رعیات معیارهای استاندارد باید بیش از پیش مورد توجه تولیدکنندگان قرار گیرد.

اسلام پناه اظهارداشت: در قوانین استاندارد بین‌المللی، قوانین استاندارد جمهوری اسلامی ایران جزو برترین های دنیا است زیرا در این استاندارد یکپارچگی لحاظ شده است.

وی ادامه داد: باید به روز رسانی شاخص ها و معیارهای استاندارد مانند تجهیزات و عوامل تولید به روز رسانی شود تا ضمن رعایت کیفیت کالاها افزایش رضایتمندی را نیز به دنبال داشته باشد.

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: سهم ایران در تجارت حلال دنیا بسیار کم است، فعالان صنعت غذا بدانند که سازمان طبق قانون، نشان حلال را به سهولت صادر می کند، بازار این نشان بسیار گسترده است و فعالان می توانند برای کسب درآمد وارد این بازار شوند.

اسلام پناه افزود: سازمان ملی استاندارد ایران جزو اولین دستگاه هایی بود که به درگاه کسب و کار پیوست و جزو برترین ها بوده و مقاومت کرد تا امضا طلایی را حذف کند.

 بازدید از چند واحد تولیدی ، نشست قرارگاه فرماندهی دانش بنیان، نشست با فعالان اقتصادی، شرکت در شورای استاندارد استان و تجلیل از واحدهای دریافت کننده استاندارد برتر استان از مهمترین برنامه‌های سفر معاون رئیس جمهور بود.

استاندار مرکزی نیز دراین مراسم گفت: استان مرکزی به لحاظ تنوع تولیدات رتبه نخست را دارد و ابرصنایعی در این استان وجود دارند که در ادوار مختلف انقلاب اسلامی حضور داشته اند، به طوری که استان در دوره دفاع مقدس رتبه اول صنایع دفاعی را داشته است.

فرزاد مخلص الائمه افزود: دولت رشد اقتصادی را جزو اهداف اصلی خود قرار داده و این درحالی است که در سال گذشته ریشه کن کردن بیماری کرونا، اولویت محسوب می شد که با موفقیت انجام شد و در حال حاضر درگیری و دغدغه جدی در خصوص این بیماری وجود ندارد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: امیدواریم با نگاه تحول گرایانه رئیس سازمان ملی استاندارد بتوان از ظرفیت استاندارد برای رشد و توسعه و پیشرفت کشور که مملو از ظرفیت و فرصت است استفاده کرد تا این ظرفیت ها با شتاب مورد بهره برداری قرار گیرد و نگرانی مردم در خصوص مشکلات اقتصادی برطرف شود.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دستگاه های تنظیم گر با دیگر بخش ها، سازمان ملی استاندارد است، اظهار کرد: دولت در سال اول عمر خود، فعالیت و تمرکز خود را بر مدیریت بیماری کرونا قرار داد و خوشبختانه با همکاری مردم و تلاش کادر درمان موفقیت بزرگی حاصل شد و به شرایط مطلوب رسیدیم و امسال تمرکز دولت بر مسئله رشد اقتصادی است

وی با بیان اینکه یکی از عوامل موثر در افزایش رشد اقتصادی بهره وری و استاندارد است، گفت: رابطه معناداری بین توسعه فرهنگ استاندارد، استاندارد و برنامه هایی حول مسئله استاندارد وجود دارد و کارگزاران دولت برای پیگیری و تحقق ماموریت رشد اقتصادی باید به مسئله استاندارد در حوزه فرهنگی، دانشگاهی، آموزشی، اجرایی و ... توجه ویژه داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه