English

آیت الله سید احمد علم الهدی در حرم امام رضا(ع):

باید آن قدر برای امام حسین گریه کنیم که پلک های ما سخت شود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: عزاداران حسینی که امروز در حرم مطهر رضوی در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم جهت نماز ظهر عاشورا گرد آمدند بدانند باید آن قدر برای امام حسین گریه کنیم که پلک های ما سخت شود.

باید آن قدر برای امام حسین گریه کنیم که پلک های ما سخت شود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، همزمان با طنین انداز شدن نوای ملکوتی اذان ظهر عاشورا در خیابان‌ ها، عزاداران حسینی و هیات‌های عزادار با شنیدن نغمه "حی علی الصلوه" با متوقف کردن عزاداری و بستن صف‌های با شکوه نماز به یاد آخرین نماز حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایشان در ظهر عاشورا در صحرای کربلا، تکبیر گویان نوای " قد قامت الصلوه" را با شکوه خاصی به نمایش گذاشتند.

عزاداران حسینی امروز در حرم مطهر رضوی در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم و دیگر خیابان‌های شهر با جماعت با شکوهشان، ماندن بر خط سرخ حسینی را به نمایش در آوردند.

نماز جماعت ظهر عاشورا در حرم ملکوتی امام رضا (ع) به امامت آیت الله علم الهدی نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی اقامه شد.

افزون بر برگزاری نماز ظهر عاشورا در مشهد به ویژه حرم مطهر رضوی، میدان شهدا، چهارراه شهدا، میدان طبرسی، خیابان امام‌رضا (ع) و خیابان نواب صفوی، این حرکت حسینی در دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی برگزار شد.

آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در ظهر عاشورا عنوان کرد: امام حسین (ع) فقط برای گریه کردن ما به شهادت نرسیدند بلکه شهادت امام حسین (ع) برای بقای دین و اسلام بود.

آیت الله علم الهدی در مقتل خوانی شهادت امام حسین (ع) ، اولاد و اصحاب ایشان در حرم مطهر امام رضا(ع) متذکر شد: قضیه کربلا و امام حسین (ع) برای ما شیعیان همیشه یادآور غصه و رنج بوده و این رنج برای ما تا روز قیامت باقی خواهد ماند و باید آن قدر برای امام حسین گریه کنیم که پلک های ما سخت شود.

1398061910530114518347644

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: عظمت جنایات یزیدیان در روز عاشورا به حدی بود که اگر غیر شیعیان یا غیر مسلمانان هم مصیبت امام حسین (ع) در کربلا را بشنوند متاثر می شوند چه برسد به مومنان و شیعیان.

وی ادامه داد: اشک ریختن بر دو قسم است اشک شوق که اشک سرد است و منشاش هیجان عاطفی است و اشک گرم که از سوز و آه دل برمی آید و وقتی انسان در مصیبتی گرفتار می شود اشک گرم می ریزد و اشک ریختن برای امام حسین (ع) نیز از نوع گرم است چون از سوز دل شیعیان برمی خیزد.

امام جمعه مشهد مقدس تاکید کرد: در ابتدای پیکار لشکر حضرت امام حسین (ع) با لشکر عمر سعد، ۴۱ نفر از اصحاب سیدالشهدا (ع) به شهادت رسیدند و در نهایت ۷۲ تن از یاران امام حسین (ع) در برابر لشکر ۳۰ هزار نفری دشمن به مبارزه پرداختند.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: شرح واقعه کربلا و نحوه رزم و شهادت برخی از اولاد و اصحاب امام حسین (ع) مهم است و همچنین جوانمردی ها و جان فشانی های اشخاصی چون قمر بنی هاشم (ع)، حضرت علی اکبر (ع)، حر بن یزید بن ریاحی، زهیر بن قین، حبیب بن مظاهر، قاسم ین الحسن، وهب، زهیر، پسران حضرت زینب (س) در حادثه عظیم. 

938191

6867194_999

938183

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه