English

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس :

بارش‌های موسمی روز سه شنبه خسارتی نداشت/ بارندگی پنجشنبه در شیراز به اوج می‌رسد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به پایش لحظه ای سامانه بارشی گفت: سامانه بارشی کنونی در فارس تاکنون خسارتی نداشته است و تنها در شهرستان لار با آبگرفتگی معابر روبه رو شدیم.

بارش‌های موسمی روز سه شنبه خسارتی نداشت/ بارندگی پنجشنبه در شیراز به اوج می‌رسد

به گزارش خبرگزاری موج فارس، بارش شدید باران که از عصر روز گذشته در برخی از شهرهای جنوبی استان فارس شروع شده تا روز جمعه ادامه دارد و براساس پیش‌بینی هواشناسی به تدریج دیگر نقاط استان را نیز درگیر می‌کند، این بارش‌ها شب ‌گذشته منجر به آبگرفتگی معابر، روان شدن سیلاب و تخلیه برخی از مناطق شد.

خلیل عبداللهی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس  اظهارداشت: بارندگی سبب آبگرفتگی معابر و طغیان برخی از رودخانه‌های فصلی شد اما هیچ خسارت جانی تاکنون رخ نداده است‌.

وی با تاکید بر اینکه هیچ یک از راه‌های استان مسدود نیست گفت: امروز شدت بارندگی بیشتر خواهد شد و شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین، گراش، لارستان، لامرد و مهر با این پدیده مواجه خواهند بود‌.

عبداللهی ضمن تاکید بر آماده‌باش همه نیروها برای مقابله با بحران به تخلیه خانه‌ها در برخی از نقاط شهرستان داراب اشاره و عنوان کرد: این امر برای ایمنی بیشتر بوده است.

همچنین براساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های هوشمند جاده‌ای وگزارشات اعلام شده از راهداری مستقر در محورها درحال حاضر بارش باران خفیف درمحورهای منتهی به داراب وجود دارد و سایر نقاط استان فارس نیمه ابری تا تمام ابری گزارش شده است.

بارندگی از شهر‌های لار و گراش آغاز شد به طوری که تا این لحظه در لارستان ۳۶ میلی متر، در رستم و داراب ۱۹ میلی متر، در گراش ۱۷ میلی متر بارش باران داشتیم.

باران در لارستان با آب گرفتگی معابر همراه بود و باد و طوفان ۵۰ اصله درخت را شکست و ۵ پایه درخت را دچار آسیب کرد.

بارش شدید باران در شهرستان گراش باعث آب گرفتگی معابر و تخریب ۸۰ درصدی چندین واحد مسکونی در بافت فرسوده این شهر شد 

 فعالیت این سامانه از ظهر چهارشنبه به تدریج در مناطق مرکزی مثل شیراز، کوار و سروستان فعال خواهد شد و اوج بارش های مرکز استان پنجشنبه و جمعه خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: در حال حاضر همه اماکن تفرجگاهی تعطیل شده‌اند و اطلاعیه‌ای نیز صادر شده که مردم به این اماکن مراجعه نکنند.

وی توصیه کرد: مردم استان فارس طی مدت یاد شده همکاری و همیاری لازم را داشته باشند و از سفرهای غیرضروری و تردد و اسکان در حاشیه رودخانه های فصلی، صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه