English

محمد علی کیانی بیان کرد؛

طرح دارویار برای هدف‌مندتر کردن عرضه و تحویل دارو

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: طرح دارویار از دو روز گذشته در سطح کشور اجرا شده و اقدام موثر دولت با اجرای طرح دارویار موجب کنترل قاچاق دارو و کاهش قیمت شده است.

طرح دارویار برای هدف‌مندتر کردن عرضه و تحویل دارو

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد علی کیانی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: طرح دارویار ضمن هدف‌مندتر کردن عرضه و تحویل انواع دارو، زمینه توزیع یارانه دارو متناسب با نیازهای بیماران را فراهم می‌کند و تمامی دهک‌ها شامل بهره‌مندی از این یارانه می‌شوند.

کیانی ادامه داد: این طرح از دو روز گذشته در سطح کشور اجرا شده و اقدام موثر دولت با اجرای طرح دارویار موجب کنترل قاچاق دارو و کاهش قیمت شده است و با اجرای طرح دارویار نه تنها هزینه پرداختی بیمار افزایش نمی یابد، بلکه کاهش هم داشته و علت آن، همکاری کامل بیمه‌ها در پوشش‌های دارویی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در این طرح هزینه اضافه دارو برای بیمه شده لحاظ نمی‌شود و همچنین افراد فاقد بیمه هم می‌توانند تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گیرند و همانند بیمه شدگان شامل پرداخت هزینه اضافه در ۳۶۶ قلم دارویی اعلام شده، نباشند.

وی همچنین تصریح کرد: داروها در چهار دسته پوششی، غیرپوششی، موارد عدم نیاز به نسخه پزشک و داروهای گیاهی و مکمل غذایی قرار دارند و داروهای پوششی نه تنها افزایش قیمت ندارند، بلکه کاهش قیمت دارد.

کیانی در ادامه متذکر شد: ۳۶۶ نوع داروهای غیرپوششی با تحت پوشش قرار گرفتن فرد بیمه شده رقم افزایشی ندارد و ۱۱۹ داروی بدون نیاز به نسخه و داروهای گیاهی و مکمل هم فاقد رقم افزایشی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در بازدید انجام شده از داروخانه‌ها هیچ شکایتی ثبت نشده است و برای اجرای پایش طرح دارویار تیم بازرسی ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سامانه تیتک سازمان غذا و دارو و سامانه تلفنی ۱۹۰ فعال شده است.

وی یادآور شد: سازمان برنامه و بودجه مکلف است که بودجه موردنیاز سازمان‌های بیمه‌گر را تخصیص دهد و با توجه به اهمیت بحث دارو که با جان مردم سروکار دارد قطعاً با مشکلات بیمه‌ای در پوشش‌ها مواجه نخواهیم بود.

کیانی در خاتمه خاطرنشان کرد: سامانه تیتک با هدف رصد کامل انواع داروها در تمامی داروخانه‌ها به‌زودی در تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی فعال می‌شود و دیگر مشکلی در این خصوص نخواهد بود و در کنار آن مشکل کمبودهای دارویی و خلاءهای موجود هم برطرف خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه